YH
Soru Sahibi
7 Mayıs 2021 20:07

Ritim sorunu

Hocam 2 yıl önce 6 ay boyunca neredeyse hergun gece uyandıran 140-160 arasi taşikardi basladi duzenli hizli.Gittikce hızlanıyor sakinlesmeye calisinca yada ani sakinlestici veya bekleyince 10 dk içinde yavaslayarak geciyordu doktora gitmemiştim korkudan Sonra ustune yürürken hizli tekleme oldu kalbimde birkaç atımda bir rahatsız olup durunca üstüste geldi normal ritim yoktu sanki.Oksurdum hızlıca ve acil ekibi geldi parmagima bisey takti şuan tasikardisiniz normal dedi.Ertesi gün kardiyologa gittim Holterde 160 nabiz ve 30 ves vardi.doktorlar supraventrikuler bazısı sinüs tasikardisi dedi.concor-dideral-diltiazem-corolan hepsi ayrı şey verip geçti. tansiyonum düşük olduğu için ve 5 yıldır paxera ve xanax kullandığım için vücut kalp ilaçlarını tolere etmedi.Tansiyn 7/4 lere indi fenalastim hep.Ceyrek dozlarda ise yaramadı yine ayakta yemek sonrası her yerde dolu tekleme atağı oldu ve yine geceleri uyandıran tasikardiler sürekli ceyrek-yarimda olsa bi kalp ilacı içirdiler 1 yil ama neden sonuç arastirilmadi.20 ye yakın holter takıldı hep aynı şeyler cıktı.Ustuste yürürken gelen teklemeler ve 200 e varan nabiz onlarda çıkmadı.Ayaga kalkmaya uyumaya korkar olup 1 yıl evden çıkmadım.Sonra vagal sinire baskı yapıp nabzı düşüren bir ilac var Brintellix diye duydum depresyon ilacı ama etkisiz biseymis ama nabzı baskı ile düşürüyor diye aldım gerçektende nabzi düşürüp sempatik sistemi baskidan başka ise yaramadı daha ilk günden.8 ay kullandım tek çarpıntı ve teklemeye etki etti.Son 3 haftadır yine teklemeler başladi 8 aydır yoktu birde gece yine Uyanmalar başladı ama 160 değil 180-220 nabizla.Çok hızlı düzenli.ikinma yapıyorum azalıyor gibi oluyor ama tekrar hızlanıyor ben ayağa kalkınca..Gece o şekil uyanınca ayağa kaldırmıyor hızdan nefes alamıyorum gogsumun ortasını sıkıştırıyor ve çok hızlı ve düzgün ve 10 dk da geçmiyor aksine sürüyor bekliyorum nedir bu acaba

0
4 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (4)

İyi günler, Bahsettiğiniz teklemeler, ekstrasistol denen atımlar, miktarı çok az olduğunda ilaç kullanmayı gerektirmez. Ancak 180-200 hızda olan ataklar ritim bozukluğu atakları olabilir. Ritim Holterde bazen yakalanamadığı oluyor. Size önerim; bulunduğunuz ilde elektrofizyoloji ile uğraşan bir kardiyoloji uzmanına görünmeniz (her kardiyoloji uzmanı elektrofizyolog değildir). Bazen ataklar yakalanamasa da elektrofizyolojik çalışma yapılarak kalp içinde bulunan elektriksel yollar kontrol edilir, artimi atakları, kısa devreler tetikleme yöntemleriyle ortaya çıkarılır ve %95 ablasyon tedavisiyle tedavi edilme şansı var. Geçmiş olsun.

10 Mayıs 2021 08:40
YH
Soru Sahibi

Anlıyorum Hocam öncelikle ilginiz çok teşekkür ederim.Hocam ben sizin inst.hesabinizi gördüm ordan kapsamlı yazdım bu durumu danışmak istedim çünkü burada tüm yazıya izin vermiyor çarem yok.Ondan kusura bakmayın.Birde Hocam burada elektrofizyo.uzmani 1 tane buldum ritim hastanesi adıyla söz de ve önce normal kardiyolog görecek dediler gittik babamla 6 ay oldu.Ve Brintellix içiyordum o zamanda xanax ile.ve vagal sinirle sempatik sistemi baskılayıcı nabiz azaltıcı etkisi var o ilacın kalp ilacı gibi.sanirim ondan nabiz en fazla 140 cıkmış.tekleme hiç cikmamis ki o ara iyi günlerimdi yine.Kardiyolog bana inanmadı elektofiz.uzmanina yollamadı ben aradim doktoru rica ettim gittim konuştum malesef o 2 günkü holter normal çıktığı için bu ilaçlardan beni ciddiye almadı.Teklemeler ustuste olunca bi holter taktirin dedi.Nabizda eskiden gece 160 gelmiş en fazla dedi oda sinüs tasikardisi dedi uygunsuz sinüs TASIKARDISI dedi.Ama Doktor bey buna supravent.tasikardi dediler dedim sinüs dedi inatla ve pilin değişecek yada ömür boyu corolan içeceksin dedi..yada 30.000 tl vereceksin holter takılacak 3 yıllık dedi.mecbur çıktık gittik.1 hafta sonra yine başladı carpintilar hepsi.Yakalanabilen holterlerde en fazla 160 yakalanabildi hocam onada 2 doktor sinüs dedi gerisi supravent.dedi.Teklemeler 50-60 çıkıyordu.1 yıl ritim ilacı kullanmıştım yaramadı bırakmıştım.Simdi teklemeler ara ara oluyor ama bu Brintellix denilen ilaç kalbe iyi geliyor diye başladım Hocam kaç ay cidden tek kalbe iyi gelmişti yine başa döndük.Hocam devlette dediginiz gibi Hoca yok.Bu ritim uzmanı çok pahalı ve ablasyon yapmam dedi elinde ispat yokmuş.Hocam bu 5HT1A Agonisti denilen şeyin kalbe yararlı etkisi nereden kaynaklanıyor acaba biliyormusunuz ben ne içebilirim böyle yine acaba ? Akdeniz üniversitesinden umuttan doğan hocadan randevu alabildim ayın 21 ine sanırım başka bisey yapamadım Hocam durumum ona el verdi.Hocam siz ne önerirsiniz acaba bu durum tehlikelimidir çok korkuyorum.2017 mayısta şikâyetlerim yokken klasik anjiyo yapılmıştı bana ağrım vardı ondan ve temizdi.

10 Mayıs 2021 13:14

Hayal Hanım ısrarla elektrofizyoloji uzmanı kardiyoloğa takibinizi sürdürün. Supraventriküler taşikardi atakları malesef çoğu zaman yakalanamadığından dolayı bu sıkıntılar olabiliyor. Ancak atak geldiğinde de panik yapmayın, hayati risk taşıyan tipleri çok nadirdir, çoğu SVT atağı ciddi risk oluşturmaz, birçoğu kendiliğinden sonlanır. Bu arada atak olur da kendiliğinden hemen geçmezse EKG çektirmeye bakın, dokümante etmek adına. Ankara'da Prof. Dr. Sedat Köse'yi önerebilirim, ancak Antalya'yı tanımıyorum malesef.

11 Mayıs 2021 10:05
YH
Soru Sahibi

Hocam iyi akşamlar dilerim.Ben birşey soracaktım Hocam size sormuştum hanı 2 yıldır haftada bikac kez gece kaldıran 160 sinüs taşikardilerim ve gündüz teklemeler var.Ve son 3 haftadır bu 200 lerde svt ye döndü ve el ve ayaklarım yüzüm aşırı karıncalanıyor ve 6 aydır yoktu çarpıntı gece gelen yine başladı Hocam biontec aşısı oldum 1 hafta geçmedi başladı el ayak yüz uyuşması tekleme ve gece bu sefer 180-200 nabizla uyanıp nabzın kendi geçmemesi 40 dk sürmesi.Hocam bunun biontec ile alakası olabilirmi acaba 2.doz zamanım geliyor korkuyorum

19 Mayıs 2021 21:07

Aşının doğrudan böyle bir özelliği olmasını beklemiyoruz, ancak henüz aşılarla ilgili yan etkiler konusu tam olarak netlik kazanmış değil. Sizin zaten zeminde var olan bir ritim probleminizde, aşının kendisi veya doğrudan stresin kendisi tetiklemiş olabilir. Sonuç olarak tedavi olmanız gerekiyor gibi duruyor.

25 Mayıs 2021 13:01
YH
Soru Sahibi

Hocam anlıyorum yanıtınız için çok teşekkür ederim.Kardiyologa gittim ritimciymis aynı zamanda.Anlattim önceki holterleri gösterdim Hocam o önceki 160 nabizla uygunsuz sinüs tasikardisiymis onun ilaç hariç şansı yokmuş.Bu yeni 200 üstü nabizi yakalamak ona gore tedavi lazım dedi ilaç demedi bana ablasyon fiyatlarını söyledi pahalı.Eko normalmiş ilaçta demedi bu kadar.Ayni gece yine 220 nabizla kalktim geçmedi yine ayağa kalkamadım bile oksurdum hemen defalarca teklemeye basladi hem tekleme hem hizliydi.yanimda concor ve su vardı korkudan içtim ve ambulansı aradım 15 dk içinde geldi kapıya zor gidip oturdum yere 2 bayan geldi elime bisey taktı elimden baktılar monitör yoktu bisey yoktu.89 a düşmüş dedi bilegimden baktı düşmüş dedi aciller dolu ordada ritim ilacı verecekler zaten dedi götürmediler beni.Sonrasi hergun yarim yada çeyrek concor içiyorum akşamları.Tansiyonum zaten düşük iyice düştü Hocam tekleme de oluyor günde 5 kez belki..Hocam sizce ne içmeliyim ne yapmalıyım bu ritim olayını cozebilene kadar?

25 Mayıs 2021 15:16

Üniversite hastanesinde bir elektrofizyoloğa görünmenizi öneririm.

31 Mayıs 2021 09:05
Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Doç. Dr. Zekeriya Arslan Kardiyoloji

Yazar toplam 515 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
Kalp sintigrafisi Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Düşük şiddetli iskemi Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Kalbin hızlı atmasi Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Ekstrasistol ilaç Doç. Dr. Zekeriya Arslan
ritim holter Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Kardiyoloji İle İlgili Diğer Uzmanlar
Dr. Ersin Doğanözü
Dr. Ersin Doğanözü Kardiyoloji
Uzm. Dr. Ömer Doğan
Uzm. Dr. Ömer Doğan Kardiyoloji
Facebook Twitter Instagram Youtube