Seçtiğiniz kategorilerde uzmanlarımız tarafından toplam 449 soru cevaplandı.

Kedim fip mi

Merhaba, kedim 7 aylık sokak kedisi, fcov testi pozitif, fcov s4 pozitif reaksiyonlu çıkmıştır. Confiscope g20 testi negatif çıkmıştır. Albumin 3.7, globulin 4.5, albumin globulin ratio:0.8. 1 hafta önce eve gittiğimde kapıda karşılayan kedimi saklanmış olarak buldum. Fakat kan değerleriyle Fipin uyumlu olmadığını söylendi değerleri normal. O yüzden kesin teşhis konulamıyor. 5 gündür serum tedavisi ve kortizon görüyor. Bugün sonuncu günü. İlk günler Arka ayaklarda hafif denge sorunu vardı şuan daha iyi fakat tam aktif değil. Yemek yiyor idrar dışkı yapıyor. İlk gün röntgen çekildiğinde karnında biraz şişlik mevcuttu. 2 gün öncede parazit kusmuş. öncelikle şişlik parazitten kaynaklı mıdır diye düşündüm Veterinerimiz beyin ve kulak emarı çek...

11 Aralık 2021 12:26
Veteriner Hekim Süleyman ÜRKMEZ

Veteriner Hekim Süleyman ÜRKMEZ tarafından cevaplandı.

hassas sindirim sorunu

Merhaba, kedimi 1.5 aylıkken sahiplenmiştim. Dışkısında sık sık tekrarlayan mukus ve kan gözlemliyordum. Kan dışkının son kısmında oluyordu. Birçok şey denedik. Mama değişikliği, parazit ilaçları vs. ama geçmedi. Bu sebepten veteriner hekimimizi değiştirdik. Şimdiki veterinerimiz virbac gis kullanmamızı söyledi 1 aydır kullanıyoruz. Dışkısı hala yumuşak kıvamlı fakat kan yok. 2 ay daha virbac kullandıktan sonra normal mamaya geçecekmişiz, dışkısında kan olursa ömür boyu virbac kullanacakmış. kan olmazsa normal mamaya devam edecek. bu konu hakkında sizin fikriniz nedir cevaplarsanız sevinirim şimdiden çok teşekkür ederim.. bu arada kedim şu an 9 aylık, dişi, calico.

11 Aralık 2021 01:44
Vet. Tülin Özcan

Vet. Tülin Özcan tarafından cevaplandı.

Papağanım Durgun ve Çok Yem Yiyor

Dün evime gelen sultan papağanım, dün gayet güzel ötüyordu. Bugün kafesinden çıktı bir yarım saat kadar uçtu. Bir yere falan da çarpmadı, sonra kafesini yanına götürdüm, darı verdim ve kafesin içine soktum bu sayede. 1-2 saat sonra tamamen sesi ve hareketleri kesildi. Şu an sadece aşırı yemek yiyor ve uyuyor. Papağanım 2 aylık. Ne yapmam lazım ne olur yardımcı olun bana bir şey olacak diye çok korkuyorum.

21 Kasım 2021 23:34
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Muhabbet kuşu kursak şişmesi

Hocam merhaba 4 yaşında erkek muhabbet kuşum da ara ara kursak şişmesi oluyor kendiliğinden geçiyor. Bu durum için ne yapmam gerekiyor bilgi verirseniz sevinirim.

13 Kasım 2021 04:11
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Kedi İdrar Problemi

Merhaba iyi günler benim 8 aylık tekir kedim var ve dört aylıktan itibaren evin belirli yerlerine idrar yapıyordu. Daha sonra kızışma belirtileri gördüm ve 7.ayında yani 2.5 hafta önce kısırlaştırdım. Halıları kaldırdıktan sonra işeme belirtisi azaldı ama halıları ne zaman koysam koklayıp kazmaya çalışıyor ve işeme pozisyonuna geçiyor. Bu süre zarfında kumuna da gidiyor yani kumu ile ilgili bir problemi yok. Hergün kumunu temizliyorum ve sık sık kumunu değiştiriyorum. Son zamanlarda parkeye de fazlasıyla yapmaya başladı. Kısırlaştırmanın etkili olması konusunda karamsarlığa kapıldım. Kısırlaştıktan sonra daha hareketli ve daha inat davranmaya başladı sizce bunlar geçici mi zira çok iyi bakmama rağmen sabır sınırlarının sonuna geliyor. Verme...

4 Kasım 2021 23:35
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Tedavi süreci Hk.

Hocam İran 1 yaşındaki erkek kendime hepatitis teşhisi koyuldu.. 3 gün verdikleri ilaçları kullandık fakat kusmalar oldu yeme içme isteğinde azalma oldu.. şimdi o ilaçları birkac gün iğneyle verelim dediler. İştah açıcı da verildi. serumdan sonra bir kusma bir bulantı oldu fakat bulantı kusmayla sonuçlanmadı. Bu hastalıkta tedaviye başladıktan sonra ne kadar sürede gelişme görürüz? Yanlış giden birşeyler var mı nasıl anlayacağız? Tüm tahlillerimiz ve görüntüleme yapildi

26 Ekim 2021 16:46
Veteriner Hekim Ali Ergül

Veteriner Hekim Ali Ergül tarafından cevaplandı.

Kedi tırmalamasının kuduz olasılığı?

Merhabalar beni 5 gün önce mahallemizde gayet sağlıklı görünen bir kedi tırmaladı tüyleri falan yumuşacıktı belli bakılıyor baya sevdirdi kendini kucağıma falan geldi mırladı bir 10-15 dk kucağımda sevdim kediyi sonra yere bırakacakken parmağımı çok küçük çizdi başta kan bile akmadı hemen eve çıkıp ellerimi güzelce yıkayıp kolonya sürdüm başta önemsemedim ama googleda araştırınca çok fazla bilgi kirliliği olduğundan endişelenip dün hastaneye gittim hemşire bana 3 günden sonra uygulama yapamıyoruz dedi ve elimdeki çiziğe baktı bundan hiçbir şey olmaz dedi yara da kabuk bağlamış iyileşiyor zaten 1 cm bile değil ama benim içim hala rahat etmiyor sizce kuduz yönünden bir sıkıntı olma ihtimali var mıdır? kedi hiç hasta gibi değildi baya sağlıklı...

25 Ekim 2021 01:06
Vet. Tülin Özcan

Vet. Tülin Özcan tarafından cevaplandı.

Uysal kedim saldırdı

Merhaba. Kedim sarman cinsi 6 yaşında erkek ve yaklaşık 2 3 haftalıkken sahiplenmiştim. Bana çok düşkün ve agresif sinirli bi kedi değildir. Hamster ile buluşturduk, farklı kedilerle buluştu ama hiç birine zarar vermedi hiç bir saldırganlık yapmadı yani gerçekten sakin bir kedi. Nişanlımın yaklaşık 4 5 aylık bir erkek kedisi var tekir cinsi. Ben kedim tarçını da alıp nişanlımın evinde kalmaya gittim, benim kedim ile nişanlım daha önceden tanışıyorlardı. Nişanlımın kedisi suzuki ile anlaştılar sürekli oyun oynadılar birbirlerine pati atıp kovalamaca gibi ama zararlı veya düşmanca bir şey gözlemlemedim. Benim kedim tarçının nişanlımın evine 2. Gelişi oluyordu ve 2. Kez nişanlımın kedisini görüyordu. Kedim ortada hiç bir şey yokken aniden nişa...

16 Ekim 2021 19:57
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

kedim 3.kattan düştü

Hocam Merhabalar 8aylık kedim 3.kattan düştü röntgenlerde herhangi bir kırık tespit edilmedi ilk iki gün belden aşağıda hiç his yoktu şu anda 5.gün patilerini sıkınca ayaklarını çekiyor ama üzerine basmıyor.kuyruktada his yok.dolayısıyla tuvaletinide bilinçli yapamıyor.4gündür kortizon ve vitamin iğnesi oluyor.ne yapmamız gerektiği konusunda endişeliyiz.bize yardımcı olabilir misiniz?nasıl bir yol izlemeliyim?

13 Ekim 2021 12:41
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Kedi ameliyat

Merhaba . Bizim tekir kedimiz vardı 5. Kattan düştü arka sol bacak kemiği kırıldı ameliyat ettirdik evde bakmaya çalışıyoruz ancak sargıdaydı ve bugün açtık sargısını enfeksiyon kaptığını söyledi veterineri bize patisi şişmişti ancak antibiyotik sürünce şişi indi biraz daha . Dikişlerinden sıvı akıyo ilaç sonrası biz başka bi kliniğe sorduk ancak tekrar ameliyat olması lazım bacağını kaybedebilir dedi. Açıkçası bilgisi iyi olan birine sormak istedik. Lütfen bize yardımcı olabilecek bi cevap verebilir misiniz

3 Eylül 2021 13:09
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Muhabbet kuşu ishal

Hocam merhaba benim muhabbet kuşum 3 yaşında iki gündür ishal istahsız biraz kum ve aspur yediğinde toparlanıyor dışkısı sulu koyu yeşil oluyor ama çok halsiz kanatlarını biraz saldı konuşmuyor ötmüyor ilaç olarak enrocure verdik ama içi bulanıyor çıkartıyor ne yapmamız lazım lütfen yardımcı olan

29 Ağustos 2021 14:28
Vet. Tülin Özcan

Vet. Tülin Özcan tarafından cevaplandı.

Kusum çok hasta

Hocam merhabalar 1 yaşında erkek muhabbet kusumuz var denge sorunu yaşıyoruz sola doğru sanki hıçkırarak kendinini düzeltmeye çalisiyor halsizlik var ve bisey yiyip içmiyor kuşuma nasıl yardımcı olabilirim veterinere götürdüğüm de kuşlardan anlamadıklarını söylediler ne yapabilirim yardımcı olurmusunuz.

28 Ağustos 2021 20:42
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Hastalık Tanı

Merhabalar benim bi muhabbet kuşum var 8 yaşında erkek. Burnu mavi iken son 1 yıldır burnunun tamamını kahverengi kabuk bağladı Olgunluktan midir ?

11 Ağustos 2021 19:05
Vet. Tülin Özcan

Vet. Tülin Özcan tarafından cevaplandı.

Hidrosefali

Merhabalar hocam, Hidrosefali teshisi konan kedimizde ilac tedavisine baslanilmak istedi. Hastalik cok ilerlememis ve henuz 1 yasindayiz. Bu hastalikta kullanılan ilaclar daha fazla sivi birikmesini engellenek icin mi, yoksa var olan siviyi azaltmak icin midir? Gecici bir cozum mudur? Bir de ameliyatsiz, bu sekilde ilacla basarili sonuclara ulasan vakalar var midir? Konuyla ilgili kaynak bulmak oldukca zor. Yanitiniz icin simdiden tesekkur ederim.

11 Ağustos 2021 00:40
Prof.Dr. Yücel Meral

Prof.Dr. Yücel Meral tarafından cevaplandı.

Büyüyen kırmızı lekeler

Merhaba. Sokakta besledigim Kedi kendini aşırı yalıyor. Karın kisminda ve arka bacak arkasinda kızarmış halkalar var. Küçük halkalardi ancak 1 hafta içerisinde bayağı bir büyüdü çünkü sürekli yalıyor. Ateş ve iştah kaybı yok. Önemli birsey olabilir mi?

9 Ağustos 2021 18:07
Vet. Tülin Özcan

Vet. Tülin Özcan tarafından cevaplandı.

Facebook Twitter Instagram Youtube