DD
Soru Sahibi
31 Ekim 2021 12:31

Kimyasal Tahriş

Hocam,Olay bundan 15 gün kadar önce gerçekleşti.Yüzüme aknelerim için 3 gün boyunca sabah fucidin akşam çok az differin sürmüş bulundum.Sonra fondöten sürerken cildimin üst katmanının tamamen soyulduğunu fark ettim.Telaşla yüzümü önce makyaj temizleyici ile silip, Dalin şampuan ile yıkadım ve sanırım daha çok tahriş ettim ve soyulan yerlerin yangısını almak adına elimde olan fito kremden sürdüm.Fakat kaşınma ve soyulma başladı.Yanak ve çene kısmım parlak kırmızı duruyordu.Bu halde güneşe çıkmaktan ölesiye korksam da kendimi şapka maske ile koruyarak -güneş kremi sürmeye bile çekiniyorum- bir meslektaşınıza görünebildim.Bana 1 hafta temiz cilde geceleri kullanmam için Hipokort krem verdi.Sonraki bir hafta dinlenmeye bırakmam gerektiği harici başka bir şey söylemediği için şu an ne yapmam gerek hiç bilmiyorum.Şimdi sonraki dinlenme aşamasındayım.Fakat cildimin düzeldiğini ne yazık ki hiç söyleyemem.Parlak kırmızı yerler artık çok incelmiş, hassas ve diğer yerlerden daha açık renkli olarak farklı duruyor.Şimdi de yüzüm önceki yanmış ve soyulmuştan çok aşırı hassas ince ve Sedef hastaları gibi alacalı görünüyor.Küçük kapalı komedonlar da oluştu.Yüzümün eskisi gibi olmayacağından çok endişeleniyorum. Online dersler için şükrediyorum.Evde panjurlar kapalı oturuyorum.İz kalmadan bu süreci atlatmam mümkün mü?Elimdeki Mustela SPF 50+ çok yüksek koruma faktörlü bebek güneş kremini kullanmam da bir sakınca olup olmadığını sormak isterim.Yüzüme ılık su hariç hiçbir şey değdirmemeye çalışıyorum.Hipokort daha da kötüleştirmiş olabilir mi?Tekrar başka bir uzmana görünmeli miyim?Yoksa zamanla düzelebilecek sabretmem gereken bir durum mu?Olumlu olumsuz cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum.

0
4 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (4)

Mutlaka bir Dermatolog tekrar görmeli, muayene etmeden yorum yapmak yanlış olur. Çok geçmiş olsun

1 Kasım 2021 15:36
DD
Soru Sahibi

Hocam,size daha önce yazmıştım.Sizin de tavsiyenizle tekrar şehrimde bir dermatoloğa göründüm. Su hariç hiçbir şeyle temas ettirmemem gerektiğini söyledi.Alerjik kontakt dermatit ve akne vulgaris teşhisi koydu. Bir ay kadar sadece su ile temas ettirdiğim cildim yağlı olmasına rağmen yanak bölgem pul pul dökülüyor aşırı incelmiş ve yer yer kırmızı ve diğer yerlere göre de bariz açık renkli duruyor. Nokta nokta kırmızı sivilcemsi lezyonlar da var. Ama kesinlikle soyulan kavlayan yerler kaşınmıyor. 2 ay gibi bir sürede yüzümün bu duruma gelmesi psikolojimi çok bozdu. Tekrar 3. kez bir doktora göründüm. Size anlattığım şekilde olmasına rağmen locoderm krem yazdı. Sürdükten sonraki gün daha kötü uyandım. Bu durumu nasıl düzeltebilirim?

27 Kasım 2021 19:38

Muayene etmeden kesin ve doğru öneride bulunmam mümkün değil, doktor değiştirmeden aynı dermatoloğa giderseniz daha doğru olur, 2 aydır kronikleşen bir süreçte klinik takip önemlidir. Buradan, sizi görmeden, tahmini olarak, ilaç ya da başka önerinin size zararı dokunsun istemem. Çok geçmiş olsun

27 Kasım 2021 22:07
DD
Soru Sahibi

Hocam, dediğiniz gibi aynı doktoruma gittim. Kortizonun ben de alerjiye neden olabileceğini söyleyip bepanthol sensiderme başladık.1 hafta gibi bir süreçte bayağı toparlamıştı.Tekrar gel dediği için gittim ve bu gittiğimde Monodoks yazdı.1 ay sonra gel dedi. Daha önce 3 kez Roaccutane tedavisi görmüş biriyim. Ara arada hep kremler kullandım fakat Azitro harici antibiyotik kullanmamıştım.Uzun süreli geniş spektrumlu bir antibiyotik kullanmak vücut floryası için doğru mu? Zaten yüzümün bu hale gelmesi de 3-5 tane akneye çok takmam yüzünden olduğu için çekiniyorum. Kalıcı diş lekelenmesi, yemek borusu tahrişleri, mide ve mantar problemlerini okudukça başlamaya çekindim.

4 Aralık 2021 14:10

Akne tedavisinde 2 aya varan sürelerde monodoks kullanırız, çekinmenize gerek yok, ama mide şikayetiniz varsa sabah aç karna mide koruyucu PPI türevi kullanabilirsiniz. Monodoks diğer bir öğünde alın, tok karna da olabilir ama aynı öğünde süt-yoğurt yemeyin, diğer öğünlerde probiyotikten zengin beslenin, kefir, ev yoğurdu gibi. Aylık kan kontrolleri ile tedavinize devam edebilirsiniz. Aksi durumda doktorunuza tekrar danışın. Geçmiş olsun.

4 Aralık 2021 23:21
DD
Soru Sahibi

Ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim hocam. Hali hazırda endokrin tarafından reçetelenmiş, kullandığım; sabah uyanır uyanmaz aç karnına Levotiron, kahvaltı sonrası DVit damla, 4 saat kadar sonra öğle yemeğinde Magvital, akşam yemeğinden sonra Apikobal ve gece uyumadan önce Oroferon ilaçlarım var. Monodoks prospektüsünde ise Magnezyum ve Demir ilaçlarıyla kullanmayınız ibaresi varken rutinimin hangi arasına yerleştirebilirim ? Kullanmayı ertelemem tedavimi ileriki dönemde zora mı sokar?

5 Aralık 2021 14:08

Muayene eden doktorunuzla görüşüp monodoks tedavinizi erteleyebilirsiniz. Her yeni reçete yazılırken her doktorunuza kullandığınız ilaçları söylemeniz gerekir. Muayene etmeden tedaviye müdahale etmek doğru olmaz. Geçmiş olsun

5 Aralık 2021 14:47
Prof. Dr. Kıymet Baz İnan
Prof. Dr. Kıymet Baz İnan Dermatoloji

Yazar toplam 32 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
soğuk allerjisi Prof. Dr. Kıymet Baz İnan
acil cevaplar mısınız Prof. Dr. Kıymet Baz İnan
Deride hissizlik Prof. Dr. Kıymet Baz İnan
AKNE TEDAVİSİ Prof. Dr. Kıymet Baz İnan
Göz altı ışık dolgusu Prof. Dr. Kıymet Baz İnan
Dermatoloji İle İlgili Diğer Uzmanlar
Facebook Twitter Instagram Youtube