AS
Soru Sahibi
24 Ekim 2021 19:58

İlaç etkileşimleri

Hocam merhaba. Zaldiar içtikten sonra Augmentin içilmesinde bir sakınca olur mu? Bir de anneme nöropatik ağrılar nedeniyle Neruda isimli ilaç yazıldı. Bu ilacı kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? Bu ilaca devam ederken Magnezyum-çinko hapı alınmasında bir sakınca var mı? Bir yerde içilmemesi gerektiğini okudum bilgi verirseniz sevinirim. Teşekkürler.

0
1 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (1)
Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Tıbbi Farmakoloji

Zadiar ile Augmentin gerektiğinde birlikte kullanılabilir. Neruda dozajlaması yapılırken böbrek ve karaciğer yetmezliğinin varlığı dikkate alınmalıdır. Neruda magnezyum ve diğer birçok ilaç ile etkileşir, etkisi ve yan etkileri artabilir/azalabilir. Başlangıçta ve tedavi sırasında anafilaksi/anjioödem gelişebilir. Kan şekerini yükseltebilir. Uykusuzluk nedeniyle ilk dozu akşam saati almamak gerekir.

25 Ekim 2021 10:33
Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Prof. Dr. Zeliha Yazıcı Tıbbi Farmakoloji

Yazar toplam 399 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
İlaç yan etkileri hakkında Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Post ssri sendrom Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Avelox kullanimi Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Duxet yan etkk Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
İlaç kullanımı Prof. Dr. Zeliha Yazıcı
Tıbbi Farmakoloji İle İlgili Diğer Uzmanlar
Uzm. Dr. Ayşe Gürkan
Uzm. Dr. Ayşe Gürkan Tıbbi Farmakoloji
Dr. Metin Yeşiltepe
Dr. Metin Yeşiltepe Tıbbi Farmakoloji
Uzm. Dr. Buket Güngör
Uzm. Dr. Buket Güngör Tıbbi Farmakoloji
Dr. Nalan Tiftik
Dr. Nalan Tiftik Tıbbi Farmakoloji
Dr. Nathan Lack
Dr. Nathan Lack Tıbbi Farmakoloji
Facebook Twitter Instagram Youtube