TH
Soru Sahibi
17 Ocak 2022 14:40

Tansiyon ilaç değişikliği.

Sayın hocam; 7 yıldır tansiyon hastasıyım. Coversyl 5 mg. İlaç kullanıyorum. Son 2-3 yıldır ilaç öksürük yapıyor ve böbreklerime zarar vermeye başladı. Ayrıca hepatit b hastasıyım. Düzenli yürüyüş ve egzersiz yapıyorum. Geçen ay içinde 10 günlük tansiyon ölçümü yaptım. Ekli listede de görüldüğü gibi (Doktorun dediğine göre) bir anormallik görülmedi. Sizden isteğim bu ilaç dışında yan etkisi en az olan bir ilaç almam (tavsiye etmeniz) hususunda yardımcı olmanızı istiyorum. Şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

0
1 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (1)
Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Dahiliye - İç Hastalıkları

Merhaba Hasan bey , öncelikle buradaki yazılar bilgilendirme amaçlıdır, teşhis veya tedavi yerine geçmemektedir. ACE inhibitörü dediğimiz tansiyon ilacı gruplarında sizde kuru öksürük gibi yan etkiler görülüyorsa sizi takip eden doktorunuzun önerisiyle bu yan etkiyi göstermeyen , kan tetkikleriniz ve muayene sonucunuza göre size en uygun ilaç değişimi yapılmasını talep edebilirisiniz. Sağlıklı günler dilerim.

21 Ocak 2022 14:21
Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Uzm. Dr. Ayşen Bayraç Dahiliye - İç Hastalıkları

Yazar toplam 71 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
CRP 8,12 Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Kan değerleri hakkında Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Panik atak tansiyon Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Helicobacter Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Wbc yüksekliği Uzm. Dr. Ayşen Bayraç
Dahiliye - İç Hastalıkları İle İlgili Diğer Uzmanlar
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Memis Dahiliye - İç Hastalıkları
Uzm. Dr. Berivan Ganidağlı Dahiliye - İç Hastalıkları
Uzm. Dr. Ömer Denizhan Tatar Dahiliye - İç Hastalıkları
Dr. Feza Eryucel Dahiliye - İç Hastalıkları
Uzm. Dr. Veysi Asoğlu Dahiliye - İç Hastalıkları
Facebook Twitter Instagram Youtube