Doktorsitesi.com

Kendine yabancılaşma

MM

Muh*** M***

23 Mayıs 2021
Merhaba. Bazen ellerimi yıkarken, "Bu el kimin eli" gibi düşüncelerim oluyordu. Bir yere temas ettiğim ve dokunduğum cisimleri hissettiğim zaman daha rahat hissediyordum. Biraz araştırınca, "Depersonalizasyon" diye bir rahatsızlığın varlığını öğrendim. Bu sorunu her zaman yaşamıyorum. Anlık bir sorun olarak arada sırada karşıma çıkıyor. Acaba tekrar bu tür bir duyguyla karşı karşıya kalırsam, kendime ve dünyaya yabancılaşırsam ne yapabilirim? Dünyayla ve kendimle bağ kurabilmek için anlık neler yapabilirim? Teşekkür ederim.
1 cevap
219 görüntülenme

Cevaplar (1)

Uzm. Dr. Görkem Yılmaz
Uzm. Dr. Görkem Yılmaz
Psikiyatri
Ruhsal bozukluklar yoğunluğuyla ciddi sıkıntı yaratan ve işlevselliğin azaldığı durumlarda teşhis edilir. Teşhisi karşılamayan belirtiler eşik altı belirtiler olarak tariflenir. Eşik altı belirtiler bir bozukluğun öncülü olabileceği düşünüldüğünde (psikoz için yüksek risk sendromu gibi) ya da bir bozukluğa eşlik ettiğinde seyri etkilemesi (nörolojik silik belirtiler gibi) açısından takip konusu edilir. Bahsettiğiniz şikayet bu haliyle takip edilmesi gereken bi şikayet olduğunu düşündürmedi. Yabancılaştığınızda panik yaşıyorsanız ve hedefiniz paniği azaltmaksa olumlu telkin, nefes&gevşeme egzersizleri, güvenli yer egzersizi, bilinçli farkındalık egzersizleri yapabilirsiniz. Müdahaleler hakkında bilgi almak, danışmak için ruhsal yardım almanızı öneririm. Sağlıklı günler
23 Mayıs 2021