AK
Soru Sahibi
7 Nisan 2021 14:27

Yüksek nabız

Merhaba hocam. Ben 23 yaşındayım. İki defa 180 lere çıkan nabız yüksekliği yaşadım. İlk olduğunda evde önce başım döndü gözüm karardı sonra 150 lerde nabız olunca acile gittim. Acilde beş altı saat geçmedi. Ekg ve kan sonuclarimda bir şey olmadığı söylendi. İki defa ilaç verdiler damar yolundan ama o ara nabzim 180-190 a çıktı en son bir ilaç daha vererek düşürdüler. Sonrasında kardiyolojiye gittim. Ekoda bir şey yok sadece mitral 1. Dereceden yetmezlik yazıyor. Doktor pots veya uygunsuz sinüs tasikardi olabileceğini söyledi. Dideral verildi. B12 düşüklüğü için iğne oluyorum diğer kan sonuçlarım iyi tiroit yok. Geçenlerde tekrardan otururken nabzim 120 ye yükseldi. Kalkıp dideral içtim. Oturduğumda 180 e çıktı. Sonra yarım saat içinde yüzün altına indi. Holter takılacak fakat bu durum bi daha başıma gelirse sizce ne yapmalıyım, kalbime zararı olur mu, acile gitmem gerekir mi, anı ölümlere neden olur mu? Şimdiden çok teşekkür ederim

0
2 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (2)

Betabloker tedavinin en azından bir süre düzenli uygulanması, uyarıcı etkenkerden kaçınmanız ve tüm bunlar eğer yetersiz kalırsa ablasyon açısından tartışılmanız lazım. Selamlar..

11 Nisan 2021 12:44
AK
Soru Sahibi

Cevabınız için çok teşekkür ederim hocam. Holter sonucum da çıktı max hr 154, minimum hr 50, 24 saatlik ortalama 82. Duraklama 2.5 saniyeden fazla yok. Bazal ritim sinüs, svt-vt pause izlenmedi yazıyor sonuçta. 24 saatte yedi defa da 100 un üzerine çıkmış en yüksekleri 150, 140, 130gibi değerler. Fakat normalde her gün bir adet dideral kullanıyordum holter takılı olduğu gün kullanmadım. Gittiğim doktor bir şey olmadığını söyledi. Öncesinde iki üç aylık bir dideral kullanımım vardı. Uzun süre kullanılmadığını söyleyip beloc 25 mg verdi. İki ay sonra tekrar gel dedi. Fakat ben şu an ramazanda olduğumuzdan ilacı hala değiştirmedim. Size sormak istediğim sorular şunlar hocam siz de ilacı degistirmemi onerirmisiniz holterde bu değerler normal mi ilaç içmediğimde nabzim neden bu kadar yükseliyor bir de ilaç kullanınca nabzim normale döndü kalbimde de bir şey yoksa ilacı bırakmak istiyorum bırakırsam nasıl bırakmalıyım birakmamam gerekiyorsa sürekli kullanacak miyim bu ilaçları. Böyle bir hizmet vermenizden dolayı bilgilerinizden dolayı tekrar teşekkür ederim

21 Nisan 2021 12:09

Nedene dair sorunuzun cevabı uzun, burada giremem. Bırakma ise azaltarak 15-20 günde yavaş olmalı. Selamlar..

27 Nisan 2021 22:19
Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan
Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan Kardiyoloji

Yazar toplam 5549 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
Ritim problemi Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan
Sırt ağrısı kalple ilgili mi Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan
Eko Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan
Kalp Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan
Çarpıntı Uzm. Dr. Sinan Coşkun Turan
Kardiyoloji İle İlgili Diğer Uzmanlar
Dr. Gkıozde Moumın
Dr. Gkıozde Moumın Kardiyoloji
Dr. Ersin Doğanözü
Dr. Ersin Doğanözü Kardiyoloji
Facebook Twitter Instagram Youtube