ÇÖ
Soru Sahibi
17 Haziran 2021 15:57

Sinüs taşikardisi

Öncelikle iyi günler hocam, 24 yaşındayım ve üç ay önce artan ve göğsümün sağ tarafından gelen sızılar nedeniyle doktora gittim, kalpte tüm muayene ve tetkikler sonucu herhangi bir organik sıkıntıya rastlanmadı, herhangi bir ritim bozukluğuna da rastlanmadı fakat nabzımın 156 çıkması sonucu hekimim saneloc verdi onu kullandım, bir hafta sonra yine gittiğimde yine EKG ve sonrasında yine 142 civarı bir atım gerçekleşti ve saneloc bırakmamı söyledi ve coralan 7.5mg yazdı hekimim, iki hafta kullandım coralanı ve gittiğimde 110 civarına düştü nabzım EKGde, hekimim bana; muayene sonucu genelde 100 civarında atıyor nabzın ve bu durumun sinüs taşikardisi olduğunu ve kesin çözümün ablasyon işlemiyle gerçekleştiğini fakat yaşımın çok genç olduğunu ve bir süre ilaç kullanmamı söyledi. Ben nabzımı sürekli evde de ölçüyorum ve genel olarak dinlenik nabzım 70 civarı oluyor nadiren ani yükselişler oluyor merdiven çıkarken koşarken ama onları da çok şiddetli hissetmiyorum hocam. Bu benim gündelik hayatıma etki etmiyor ama biraz stresli bir dönemden geçiyorum bunu belirtmeliyim malum KPSSye hazırlanıyorum hani bunlar da etki ediyor belki de bilemiyorum. Sinüs taşikardisi herhangi bir kalp sorununa ilerisi için sebep olabilir mi, verilen ilacı ivabradin içeren Coralanı uygun buluyor musunuz hocam? İlaç bana iyi geldi fakat hocam belki çok doğru bir adım olmasa da ben 5 gündür tek doz alıyorum bir denemek için, kendimi görmek için ve inanın gayet iyi durumdayım nabzım da iki doz aldığım zamanlar gibi seyrediyor gayet iyiyim, gündelik işlerimi rahatlıkla yapabiliyorum. Hocam bu betabloker ilacı kullanmam kalbi yavaşlatıyor ya ilerde kalp yetmezliği gibi başka kalple alakalı sorunlar yaratır diye endişeleniyorum. Şimdiden teşekkürler hocam kolay gelsin.

0
3 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (3)

İyi günler, Kalpte anatomik olarak herhangi bir problem yoksa sinüzal taşikardi çoğunlukla sekonder sebeplere bağlıdır (nadir görülen uygunsuz sinüs taşikardisi durumu hariç). Özellikle stresli dönemlerdeki taşikardiler beklenen durumlardır. Sizde çok rahatsızlık oluşturmuyorsa ilaç kullanmanız çok gerekli değildir; ancak halsizlik, yorgunluk ve sürekli sıkıntı hissi gibi şikayetlere yol açıyorsa bu dönemi atlatana kadar geçici olarak betabloker veya coralan kullanılabilir. Sürekli gerekeceği anlamına gelmez. Kalp atımı sürekli aşırı yüksek olması durumunda uzun vadede kalp kasında yorgunluğa neden olabiliyor, ancak kısa vadede sıkıntı olmaz. Geçmiş olsun.

23 Haziran 2021 11:34
ÇÖ
Soru Sahibi

İlacın etkisini fark edebiliyorum, coralan almadan önce karnımda hissederdim atımları ve aniden gelen göğüs ağrıları yaşardım. Bir süre bu ilaçla devam edeceğim, zaten hekimim de öyle söyledi. Umarım ilaçlarla bir düzene oturur atım sayısı. Bol su içiyorum, düzenli uykumu almaya çalışıyorum, içki sigara, kola vs. gibi zararlı alışkanlığım yok, beslenmeme dikkat ediyorum, kilo sorunum yok, düzenli yürüyüşlerimi yapıyorum, hafif tempoda koşuyorum, mümkün olduğunca hareket halindeyim. Sadece çayı çok içiyorum, onu da çocukluğumdan beri yaklaşık 12 yıldır şekersiz içerim, günde 12 bardak filan oluyor, belki o da artırıyor, azaltmaya çalışacağım. Kısa vadede ablasyon düşünmüyorum, belki gerek bile kalmayacak bu cerrahi işleme, bunu süreç gösterecek, bilemiyorum. Herhangi bir ciddi kalp sorununa yol açmayacağını bile öğrenmek benim için çok önemliydi. Özelikle bu ilacı kullanmamın; daha çok risk içeren aritmi, damar tıkanıklığı, kalp yetmezliği gibi rahatsızlıklara neden olmayacağını anlıyorum cevabınızdan. Masum bir taşikardi türü, gündelik hayatımı etki altına alacak seviyede değil ama böyle bir durumum var ve bunun bilincinde olarak hayatıma odaklanacağım. Tabi ki belli endişeler yaşıyor insan ister istemez. Ama bu kaygılarla da bir şekilde yaşam sürüyor ve hiçbir sorun olmadan yol alınabiliyor. Son olarak; ablasyonu çok erken buluyorum kendi adıma ve bu nabız değerlerininin kısa vadede bir sorun teşkil etmeyip, uzun vadede kalp kası yorgunluğuna sebebiyet verebileceğini yazmışsınız hocam, bu durum nasıl sonuçlara yol açar, nabız gibi spesifik ve insandan insana değişebilen bir durumun yüksek atımlarda gerçekleşmesi, (100 bpm ve üzeri atımlar) olası bir kalp krizine yol açabilir mi? Kalpte uzun vadede kalıcı organik sıkıntıya yol açmıyor sinüs taşikardisi evet ama ani olumsuz durumlar -kalpte durma, bayılma gibi - yaşatabilir mi? Tekrardan bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler hocam, iyi ki sizin gibi hekimlerimiz var ve sayenizde kendimizi güvende hissediyoruz. Tırnağınıza taş değmesin hocam, kolay gelsin, iyi çalışmalar.

24 Haziran 2021 00:02

Çayı fazla tüketmiş olmakla sinüs düğümü üzerine hem uyaran, hem yavaşlatan iki etmeni vermiş oluyorsunuz. Öncelikle uyaran etmeni ortadan kaldırıp hala gerekiyorsa ilaç kullanmak daha mantıklıdır. Kalp hızının yüksek seyretmesi kalp krizi yaparak değil, çoğunlukla enerji tükenmesine bağlı kas yorgunluğu yapar. Taşikardiye bağlı kalp yetmezliği durumu. Tedavisi de sebepleri ortadan kaldırmaya yöneliktir. Geçmiş olsun.

24 Haziran 2021 16:18
ÇÖ
Soru Sahibi

Çay olumsuz etkiliyor değil mi hocam sinüs taşikardisinde? Hem uyaran hem yavaşlatan etmen derken orasını tam olarak anlayamadım. Ne kahve ne kola içerim, alkol zaten yok, sigara kullanmıyorum hani bu kadar zararlı şeylerden uzak duran bir gencim ama çay istisna. Çok içiyorum ne yazık ki, bu kadar etki edebileceğini de sinüs düğümüne tahmin etmezdim açıkçası. Şekersiz içiyorum ne de olsa diyip günde 12-15 bardak içiyorum hatta bazen daha fazlası da oluyor. Hani azaltırsam etkisini gösterir değil mi hocam olumlu anlamda? Zor olacak ama azaltmayı deneyeceğim, ilaç tedavimle birlikte çayı azaltırsam etkisini daha iyi görebilirim umarım. Durumumu biliyorum, tedavi yollarımı da biliyorum, bilincindeyim birçok şeyin ve elimden geldiğince kendime dikkat ederek hekimimle bu süreci sürdüreceğim. Son olarak hocam son soru diyelim; Çok ciddi bir sorun değil demi hocam sinüs taşikardi ? Yani gereksiz endişeye kapılıyorum gibime geliyor, çok daha ciddi kalple alakalı sorunlar varken (aritmi, kalp-damar tıkanıklığı, kapakçık sorunları vb.) biraz boş yere geriyorum kendimi sanırım. Hocam bu konuda, kalp mevzu olunca ister istemez araştırma soruşturma gereği duyuyorum, Tekrardan teşekkürler hocam, iyi çalışmalar.

25 Haziran 2021 00:33

Çayı günde toplam 3-4 çay bardağını geçirmeyin. Geçmiş olsun.

25 Haziran 2021 14:00
Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Doç. Dr. Zekeriya Arslan Kardiyoloji

Yazar toplam 515 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
Kalp sintigrafisi Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Düşük şiddetli iskemi Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Kalbin hızlı atmasi Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Ekstrasistol ilaç Doç. Dr. Zekeriya Arslan
ritim holter Doç. Dr. Zekeriya Arslan
Kardiyoloji İle İlgili Diğer Uzmanlar
Dr. Ersin Doğanözü
Dr. Ersin Doğanözü Kardiyoloji
Uzm. Dr. Ömer Doğan
Uzm. Dr. Ömer Doğan Kardiyoloji
Facebook Twitter Instagram Youtube