Doktorsitesi.com

Hsg

SC

Sev*** C***

11 Mayıs 2026
Hocam merhaba, bende Pcos var ama tahlillerim normal ve reglim düzenli. Doktorlar sadece yumurtalarda görüntü olarak olduğunu hormonlarımı etkilemediğini söyledi. Ben bebek istiyorum ama 1 buçuk yıldır olmadı. Bu ay HSG çektirdim anestezi olmadan tüpler açık çıktı. 8 gün oldu çektireli 5 gün antibiyotik kullandım. Bu hafta ovulasyon dönemi birliktelik olsa sorun olur mu yoksa bu ay radyosyon aldığım için korunmalı mıyız? Teşekkür ederim, saygılar 🙏🏻
2 cevap
233 görüntülenme

Cevaplar (2)

Op. Dr. Tuğba Kolomuç Gayretli
Op. Dr. Tuğba Kolomuç Gayretli
Kadın Hastalıkları ve Doğum
MERHABALAR SADECE GÖRÜNTÜ POLİKİSTİK OVERSE BU BİZİN ENDİŞELENDİRMEZ ANCAK ÇOCUK İSTEMİ SÜRESİ 1 YILI GEÇTİĞİNDE MUTLAKA TETKİKLERE BAŞLARIZ. O YÜZDEN HSG ÇEKTİRMEKLE İYİ YAPMIŞSINIZ. HSG sırasında kullanılan radyasyon dozu düşüktür ve işlem adet bitiminden hemen sonra, ovulasyon öncesi dönemde yapıldığı için mevcut gebelik üzerine etkisi beklenmez. Enfeksiyon, yoğun ağrı veya komplikasyon gelişmediyse gebelik planlanabilir. İlişkiye girmenizde bir sakınca yok. Hatta HSG sonrası gebelik ihtimali de artabiliyor bazen. Bol şans:) Sevgiler...
11 Mayıs 2026
SC
Çok teşekkür ederim hocam, ek olarak rahmim t şeklindeymiş internette araştırdığım kadarıyla gebelik olmuyormuş sanırım ya da kayıpla son buluyormuş :( illa ameliyat mı olunmalı hocam sizin fikriniz çok kıymetli benim için tekrar teşekkür ederim, kolaylıklar diliyorum saygılar 🙏🏻
18 Mayıs 2026
Op. Dr. Tuğba Kolomuç Gayretli
Op. Dr. Tuğba Kolomuç Gayretli
Kadın Hastalıkları ve Doğum
T şeklinde uterus için tekrarlayan kayıp öyküsü yoksa müdahale etmeye gerek yok. Hatta tekrarlayan düşük de bile cerrahi yaklaşım tartışmalı. Önce gebe kalmaya çalışın bence. Sevgiler...
20 Mayıs 2026