DD
Soru Sahibi
8 Aralık 2021 00:24

Haşimato ve tsh

Merhaba, ben 26 yaşında haşimato hastası bir kadınım. Yıllardır ilacımı düzenli kullanmama rağmen yazdan bu yana t4 değerim düşük çıkıyordu fakat t3 ve tshta bir sıkıntı yoktu. Ancak en son 1 ay arayla yaptırdığım kontrolde t4 değerim dibe vururken tsh 9lara çıkmıştı. Tahlil yaptırdığım sırada ağır bir sinüzit geçirmiştim ve antibiyotik, ağrı kesici ilaçlar alıyordum. Bu durum bir anda tsh değerimin yükselip t4ün dibe vurmasında etkili olabilir mi? Dahiliye uzmanı yeterince açıklama yapmadı ancak ilaç dozumu biraz yükseltti. Bu değerlerin 1 ayda bu kadar değişmesinin farklı nedenleri olabilir mi?

0
1 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (1)
Doç. Dr. Elif Turan
Doç. Dr. Elif Turan
Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

ilaç fayda ettiyse tsh ve t4 birlikte hareket etmesini bekleriz öncelikle böyle durumda laboratuarı teyit etmeliyiz. Emin isek sonra diğer nedenler araştırılır.

1 Ocak 2022 11:29
Doç. Dr. Elif Turan
Doç. Dr. Elif Turan Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

Yazar toplam 70 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
Kortizon kaynaklı ödem Doç. Dr. Elif Turan
Tiroid Us Sonucu Doç. Dr. Elif Turan
insln direnci Doç. Dr. Elif Turan
Haşimato ve tsh Doç. Dr. Elif Turan
TESTOSTERON REPLASMANI Doç. Dr. Elif Turan
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları İle İlgili Diğer Uzmanlar
Uzm. Dr. B. Ogün Hatiboğlu Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Mehmet Fatih Kılıçlı Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Abdulkadir Ömer Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Süleyman İpekçi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Mustafa Altay Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Facebook Twitter Instagram Youtube