ey
Soru Sahibi
2 Aralık 2021 21:26

efemoline-göz kızarıklığı

Merhaba,ergenliğime girdiğim zamanlarda gözlerim kızarmaya başladı doktora gittim bana dönemsel alerjim olduğunu (bahar ve yaz mevsiminde çıkan polen vb. birşey söylemişti)ve bu dönemlerde zaditen ve efemoline göz damlası kullanmam gerektiğini ergenliğin bittikten sonrada etkisinin azalcağını söylemişlerdi. Bundan 3 sene sonra tekrar gittiğimde bu sefer patanol göz damlası vermişlerdi ancak gözlermin kırzarıklığını gideremediği için ben bu göz damlasını kullanmadım eskiden kullandığım efemolini kullanmaya devam ettim. 20 yaşıma geldim kullanmaya devam ediyorum. Eskiden sadece belirli dönemlerde sıktığım bu göz damlasını artık yılın her günü 2 kere sıkmazsam gözlerim kızarıyor artık bu durumdan çık sıkıldım ne yapmam gerek?

0
2 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (2)
Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Göz Hastalıkları

Alerjiye bağlı değil de uzun süre efemolin kullanımına bağlı muhtemelen kızarıklığınız. Efemoline gibi dekonjestanların yan etkisidir bu.

3 Aralık 2021 08:21
ey
Soru Sahibi

peki bu yan etkiden kurtulmam için ne yapmam gerekiyor, damla kullanımını azaltıp tamamen kesmek mi gerek.

3 Aralık 2021 21:47
Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Göz Hastalıkları

Görüp emin olmakta fayda var ilaca bağlı ise direk kesmenizi öneririm

4 Aralık 2021 11:05
Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Op. Dr. Ahmet Alperen Koç Göz Hastalıkları

Yazar toplam 23 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
Göz Tembelliği Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Bilgi edinme Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
efemoline-göz kızarıklığı Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Miyop astigmat Op. Dr. Ahmet Alperen Koç
Göz Hastalıkları İle İlgili Diğer Uzmanlar
Op. Dr. Samira Hagverdiyeva Göz Hastalıkları
Op. Dr. Yasin Mersin Göz Hastalıkları
Op. Dr. Ramazan Birgül Göz Hastalıkları
Op. Dr. Hasane Pehlivan Yoleri Göz Hastalıkları
Prof. Dr. Murat Öncel Göz Hastalıkları
x
Facebook Twitter Instagram Youtube