Soru Sahibi
2 Ekim 2015 14:58

AYAK PARMAK ALTI YANMASI VE BATMALARI

Sayın Hocam Merhabalar. Size bir konuda danışmak istiyorum. Pazartesi günü doktora gittim. Şikayetim ayaklarımın altında nöbet nöbet yanma oluyordu. 12-13 saatlik açlıkla Kan tahlili yapıldı açlık kan şekerim 118, 3 aylık kan şekerim 6.4 çıktı. Böbrek fonksiyon testi, karaciğer fonksiyon testi normal sınırlarda, ldl kolestrol 164 . Mvc normal değerlerde. İdrar tahlilim normal çıktı. doktorum diaformin 1000mg günde 2 defa kullanmamı söyledi. diyetisyene yönlendirdi. diyet ve spor tavsiye edildi. ilaca alışma dönemi için 1 hafta boyunca sabah yarım akşam yarım kullan dedi. 2-3 günden beri ilacımı düzenli kullanıyorum. sizden öğrenmek istediğim şu. İlaç etkileri kaç günde göstermeye başlar. ayaklarımın altındaki yanma nöbetleri ve iğne batma ve acımanöbetleri devam etmekte. yanma ve iğnelenmeler acımalar özellikle ayak parmaklarımın altı başlangıç noktalarında. arada topuklarıma doğru bir şey batıyormuş gibi hissediyorum. bu nöbetler ayakkabı giydiğim zaman dahada artmakta. bu nöbetler ne zaman geçmeye başlar. Sizce başka önemli bir ciddi hastalık mıdır? Ne yapmamı tavsiye edersiniz. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim. Kolaylıklar dilerim.

0
4 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (4)
Doç. Dr. Nuri Haksever
Doç. Dr. Nuri Haksever
Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

Şeker hastalığınıza bağlı nöropati mevcut. Bu genelde ilerleyicidir. şeker düşükse Şimdilik az şikayetiniz olur ama sinirler yenilenmezse sıkıntı artar. beslenmenin kırmızı kitabı siz yediklerinizsiniz Migros vb büyük marketlerden alıp okuyunuz.

4 Ekim 2015 19:37
Soru Sahibi

Sayın Hocam geçen gün bahsettiğim şikayetlerimden sonra bana şeker hastalığına bağlı nöropati mevcut dediniz. Bunun genelde ilerleyici olduğunu söylediniz. Size birkaç sorum daha olacak. Diyabetik nöropatiyi biraz araştırdım. kullanılan ilaçların yan etkisi çokmuş. ayrıca bu ilaçlar sadece ağrıları dindirmeye yönelikmiş. sinirlerin yenilenmesinden bahsettiniz. bunu ilaçsız nasıl sağlayabilir hasta. Ayrıca diyabetik nöropati ileride hastanın araba kullanmasına mani olur mu? (Ayaklarla ilgili olduğu için) Ben 103 kiloyum ve kullandığım şeker ilacının yanında hergün yarım saat yürüyüş yapıyorum. bunun faydasını görürmüyüm. yoksa nöropati için zararlı mı yürüme? Ayrıca önceden venegis adlı antidepresan kullandım. Bunun nöropati tedavisinde faydası varmıdır? Ben bu nöropati olayını kafama çok takmaya başladım. evhamlı bir yapım var. kötü bir hastalıkmış gibi düşünmeye başladım? kullanılan ilaçların yan etkisi çok olduğu için doktora gitmekten bile çekiniyorum. ağrılar dayanılacak düzeyde ise ilaç kullanmama gerek varmı? Şeker ilacına başlayalı 1 hafta oldu. (Diaformin 1000mg) ilaç etkisini ne zaman tam anlamıyla gösterir. Şekerim düşmeye başlayınca ayak altımdaki anlık olan yanma, batma, ağrı ve acılar da azalma olur mu? Ayrıca bana beslenmenin kırmızı kitabı siz yediklerinizsiniz adlı kitabı okumamı tavsiye ettiniz. Bu kitabın hangisini okumalıyım 1 mi 2 mi 3 mü 4 mü 5 mi cevabınız için şimdiden teşekkür ederim?

6 Ekim 2015 08:48
Doç. Dr. Nuri Haksever
Doç. Dr. Nuri Haksever
Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

sondan başlayalım. 5 nolu kitap. şeker yükselmeden hastalık 5-10 yıl önce başlar. yürümenin zararı olmaz. faydası olur. Asıl istanbula gelirseniz CRS yapılmasını öneririm.

6 Ekim 2015 23:09
Soru Sahibi

KİTABI ALDIM OKUMAYA BAŞLICAM HOCAM. SİZE SON KEZ BİR ŞEY DAHA DANIŞACAĞIM. AYAĞIMDAKİ BATMALAR YANMALAR ACILAR İÇİN BUGÜN NÖROLOJİ POLİKLİNİĞİNE GİTTİM. MUAYENE SONUCUNDA DİYABETİK POLİNÖROPATİ TEŞHİSİ KONDU. DOKTORUMA TAHLİLLERİMİDE GÖSTERDİM. YALNIZ EMG YAPMADI ELLE HİS VE GÜÇ GÖZ KONTROLÜ YAPTI. HASTALIK FAZLA İLERLEMEMİŞ DAHA BAŞLANGIÇTAYMIŞ DEDİ VE DODEX 1CC İĞNE (15 GÜNDE BİR VURULACAK), VE LIPOLIN 600 MG HR HERGÜN 1 TANE YATMADAN ÖNCE İÇİLECEK. (DEVAMLI KULLANILACAK) 1 AY SONRA KONTRLE ÇAĞIRDI. SİZE SONKEZ SORMAK İSTEDİĞİM ŞU. GÜNDE SABAH AKŞAM DİAFORMİN KULLANIYORUM. YATARKEN LIPOLİN ADLI İLACI KULLANMAK ŞEKERİN FAZLA DÜŞMESİ AÇISINDAN ZARAR EDERMİ. KAÇ SAAT ARA İLE KULLANMALIYIM. AYRICA SİZE BİR KORKUMDAN ENDİŞEDEN BAHSETMEK İSTİYORUM. ŞEKER HASTALARINI AYAKLARINDA YARALAR ÇIKIYORMUŞ VE BU YARALAR AYAK KESİLMESİNE KADAR GİDİYORMUŞ. BENİM 3 AYLIK ŞEKERİM 6.4 AÇLIK ŞEKERİM 118. ŞEKERİMİ HAYAT BOYU NORMAL SINIRLARDA TUTARSAM KORKTUĞUM ŞEYLE Karşılaşırmıyım. mesela şekerim normal sınırlarda ayağımda yara oldu biryere çarptım birşey kesti. şimdi bu yara iyileşmezmi.nöroloji doktorunun tanısı ve kullacağım ilaçlarla daha başlangıçta olan sinir hasarı düzelirmi yoksa bu ilaçlar ilerlemesinimi durdurur. ömür boyu lipodin kullanmalımıyım. Tekrar teşekkür eder saygılar sunarım. istanbula gelince CRS yaptırmayı da düşünüyorum.

7 Ekim 2015 16:21
Doç. Dr. Nuri Haksever
Doç. Dr. Nuri Haksever
Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

Korkmanıza gerek yok. Sorularınızın yanıtını zaten siz daha sormadan önceden vermiştim. İlaçlarınızı kullanın. Physiotron tedavisi fayda sağlar. Kitabı okuyunca öğreneceksiniz.

8 Ekim 2015 23:21
Soru Sahibi

Sayın hocam önceden bahsettiğim şikayetlerimin devam etmesi sonucu (ayakta anlık yanma, anlık batma, anlık sızı, kaşıntı şikayetleri bazen evde çorapla yürürken soğuk bir yere basma hissi, ayrıca 3 gündür belimin sağ tarafında da ağrım mevcut) dün özel bir hastaneden emg oldum. (daha önceden olmadığım için kafama takmıştım) yarında belimden mr çekileceğim. doktorumla cumartesi görüşeceğim. emg sonucumu bu ortamda bir nöroloji doktoruna yöneltim ve emg sonuca göre Sinirlerde belirgin bir tahribat gözükmüyor diye yorum yaptı ve ilaçlarıma (diamorfin, dodex ve alatab 600 mg) devam etmemi söyledi. Ayrıca ben bu olayı kafam çok taktım. önceden beri bende zaten hastalık konusunda takıntım vardı. Ayrıca kilo vermeyede başladım 105 liloydum 101'e düştüm. alatab dan 5 tane içtim şeker ilacımıda 2,5 haftadır kullanıyorum. acaba yakınmalarımın geçmesi için ne kadar sabretmem gerekiyor. Birde netten araştırdım hem anksiyete hemde nöropatik ağrıların giderilmesi için cymbalta adlı bir anti depresan varmış cumartesi günü görüşeceğim nöroloji doktorum eğer bana bu ilacı reçete ederse bundan fayda görürmüyüm. diaformin, alatab ile beraber bu ilacı kullanmamda acaba sakınca olurmu gerçi bunları doktoruma soracağım cumartesi günü. cymbalta adlı ilaç ömür boyu kullanılsa vücuda zararı olur mu.

14 Ekim 2015 13:31
Doç. Dr. Nuri Haksever
Doç. Dr. Nuri Haksever
Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

Ben cymbaltayı önermiyorum. tabii her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır. www.dr-remedy.com.tr sitesinden çözüm önerilerine bakın.

14 Ekim 2015 17:20
Doç. Dr. Nuri Haksever
Doç. Dr. Nuri Haksever Dahiliye - İç Hastalıkları , Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları

Yazar toplam 3522 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
HbsAg pozitif Doç. Dr. Nuri Haksever
Tiroid Doç. Dr. Nuri Haksever
Düşük şeker Doç. Dr. Nuri Haksever
Tsh ve insülin direnci yüksekliği Doç. Dr. Nuri Haksever
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları İle İlgili Diğer Uzmanlar
Prof. Dr. Şenay Durmaz Ceylan
Prof. Dr. Şenay Durmaz Ceylan Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Uzm. Dr. B. Ogün Hatiboğlu
Uzm. Dr. B. Ogün Hatiboğlu Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Mehmet Fatih Kılıçlı
Prof. Dr. Mehmet Fatih Kılıçlı Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Abdulkadir Ömer
Prof. Dr. Abdulkadir Ömer Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Prof. Dr. Süleyman İpekçi
Prof. Dr. Süleyman İpekçi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
Facebook Twitter Instagram Youtube