KY
Soru Sahibi
3 Temmuz 2014 10:42

Anafilaksi - ilaç alerjisi

Merhaba. 02.07.2014 tarihinde saat 21.30da, babam baş ağrısı sebebi ile 1 adet arveles tablet kullandı. İlacı almasından 1.5 saat sonra dudaklarında ve gözlerinde başlayan şişlik tüm yüzüne yayıldı ve göz kapakları kapanacak kadar şişlik oluştu, dudaklar tamamen şişti, nefes alımı hırıltılı olmaya başladı. Hemen acile gittik, yapılan kontrolün ardından serum verildi yaklasık 7-10 dakika arasında serum bitti. Sonrasında 30 dk beklettiler, şişliklerde çok az inme olmakla birlikte nefes alımı biraz daha iyiydi fakat yaklaşık 7-10dakikada biten bir başka serum daha verildi. Sonrasında EKG çekildi, kalpte bir sorun olmadığı, şişliklerin geçmesinin birkaç gün süreceği söylendi başka ilaç verilmedi ve eve döndük. Şişliklerin seruma rağmen tamamen geçmeme sebebi nedir? Neden birkaç günde geçeceği söyleniyor, şişlik ödemden mi kaynaklanıyor? EKG çekildikten sonra problem olmaması, ve şişliğin nispeten azalması tehlikenin atlatıldığı anlamına mı geliyor? İlaç alerjisi ile ilgili alerjinin geçmesinden birsüre sonra bifazik anafilaksi olabileceğini okudum internette, bu durumun bizim hasta hikayemizde de olma ihtimali var mıdır? Yaşadığımız bu olayın hayat boyu tekrarını yaşamamak adına yapabileceğimiz herhangi birşey var mı?(sürekli ilaç tedavisi yada herhangi bir alerji testi vb.). Affınıza sığınarak merak ettiklerimi sormak zorunda kalıyorum çünkü acilde durumla alakalı yeterli bilgiyi alamadık kalabalık olmasından ve biraz da saatin geç olmasından dolayı yorgun düşmüşler, açıklama yapmadan gidebilirsiniz dedikleri için mecbur kaldım sormaya. İlgilenirseniz ve yapabileceklerimiz hakkında bilgilendirebilirseniz çok sevinirim. İyi Çalışmalar dilerim.

0
2 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (2)
Prof. Dr. M. Levent Erkan
Prof. Dr. M. Levent Erkan
Göğüs Hastalıkları , Alerji ve Göğüs Hastalıkları

Bahsettiğiniz reaksiyon 2 şekilde oluşabilir: 1. Bu ilaca allerji oluşmuştur. Bu nedenle anaflaksi gelişmiş olabilir. Bu allerji testleri ile ortaya konulabilir, ancak her ilacın test yapabilecek antijeni (test materyali) yoktur. 2. Bu hastada analjezik intoleransı var olabilir. Bu birine varsa, diğer bütün ağrı kesici ve romatizma ilaçları ile de oluşabilir. Mekanizma tam açık olmamakla birlikte bir öncekinde olduğu gibi allerjik reaksiyon değildir. Ancak hangi mekanizma olursa olsun sonuçta tablo aynidir. Dışarıdan bakıp ayırt edilemez. Burada yapılması gereken ağrı kesici ve romatizma ilacı ("NSAID") kullanmaktan uzak durmalı ve gerektiğinde doktorları uyarmalıdır. Geçmiş olsun.

4 Temmuz 2014 16:48
KY
Soru Sahibi

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim, iyi günler dilerim.

4 Temmuz 2014 17:49
Prof. Dr. M. Levent Erkan
Prof. Dr. M. Levent Erkan
Göğüs Hastalıkları , Alerji ve Göğüs Hastalıkları

Bahsettiğiniz reaksiyon 2 şekilde oluşabilir: 1. Bu ilaca allerji oluşmuştur. Bu nedenle anaflaksi gelişmiş olabilir. Bu allerji testleri ile ortaya konulabilir, ancak her ilacın test yapabilecek antijeni (test materyali) yoktur. 2. Bu hastada analjezik intoleransı var olabilir. Bu birine varsa, diğer bütün ağrı kesici ve romatizma ilaçları ile de oluşabilir. Mekanizma tam açık olmamakla birlikte bir öncekinde olduğu gibi allerjik reaksiyon değildir. Ancak hangi mekanizma olursa olsun sonuçta tablo aynidir. Dışarıdan bakıp ayırt edilemez. Burada yapılması gereken ağrı kesici ve romatizma ilacı ("NSAID") kullanmaktan uzak durmalı ve gerektiğinde doktorları uyarmalıdır. Geçmiş olsun.

8 Temmuz 2014 10:49
Prof. Dr. M. Levent Erkan
Prof. Dr. M. Levent Erkan Göğüs Hastalıkları , Alerji ve Göğüs Hastalıkları

Yazar toplam 604 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
nefes kesintisi Prof. Dr. M. Levent Erkan
zatürre pnömoni Prof. Dr. M. Levent Erkan
geçmeyen göğüs ağrısı Prof. Dr. M. Levent Erkan
Hafif dereceli uyku apnesi Prof. Dr. M. Levent Erkan
histamin alerji Prof. Dr. M. Levent Erkan
Alerji ve Göğüs Hastalıkları İle İlgili Diğer Uzmanlar
Prof. Dr. İsmail Hanta Alerji ve Göğüs Hastalıkları
Uzm. Dr. Ayşen Demirci Alerji ve Göğüs Hastalıkları
Prof. Dr. Serhat Çelikel Alerji ve Göğüs Hastalıkları
Prof. Dr. Gül Karakaya Alerji ve Göğüs Hastalıkları
Dr. Haluk Cezmi Çokuğraş Alerji ve Göğüs Hastalıkları
Facebook Twitter Instagram Youtube