Soru Sahibi
29 Ağustos 2021 08:11

HİPERTANSİYON DİYALİZ

Hocam Merhaba.Ben 2007 yılından beri böbrek hastasıyım 2011 de annemden nakil oldum fakat 2019 yılında kalp krizi geçirdim bunun sonucunda böbreğimi attı.2020 Mart ayından buyana kalıcı katater ile diyaliz almaktayım haftada 3 gün.Fakat diyalizden önce varmıydı pek bilmiyorum bazı ataklar oluyormus muhtemelen ama ben pek dikkate almamış olabilirim tansiyonla ilgili olarak nakil zamanlarımda 15-9 atakları görmüşüm ama sürekli tansiyon ölçmüyordum ancak şimdi diyalize başladığımdan buyana tansiyon yüksekliği yaşıyorum baştan ufak dozlarla başlandı en son yüksek dozlarla tedavi olmaya çalışıyorum ama başarı varmı bana sorarsanız pek yok gibi normalde tansiyon İçin DİLATREND 25 mg(2*1),Adalat CRONO 60mg(2*1),Monoket Long 50mg(2*1)ve öğlende HİPERSAR40mg alıyordum ama yine yüksek gitti yaklaşık 10 gün öncede ilaçlarda revize oldu Dilatrent 25mg(2*1),Exkaliba40/10(1*1),Carduraxl8Mg(1*1) yeni başlanılan ilaçlarda bunlar fakat tansiyon özellikle diyalizde yine aynı ortalama 15-9,16-9 la giriyorum 18,19-11-12 leri görüyor diyalizden sonrada sabaha kadar pek düşmüyor DİYALİZ olmadığı günler genelde 13-8,14-9 bazı ataklı gün içi yine 16-17-9-10 ları görüyor.Yani hiçbir hastalık beni öldürmüyecekse şu tansiyon beni öldürecek hocam bana bir yol gösterin çok doktor dolaştım ama bir sonuca varamadı zaten bu diyaliz başlıbaşına bir sorun ertesi güne kadar kendime gelemiyorum ritim bozukluğunu tetikliyor tansiyonu tetikliyor lavabo alışkanlığımı tetikliyor daha niceleri.Yaşım 28 hocam ancak ben nakil düşünüyorum hem tansiyon hem bu stendler yani kafam o kadar doluki sorun olur mu olmaz mı bilmiyoruz Hocam sizden ricam bana bir yol bir ışık bir öneri bir yaklaşım bir çare göstermenizi ve bulmanızı diliyorum bana verdiğiniz cevaplar İçin şimdiden teşekkürler konuyu açık bırakırsanız aklıma gelenleri dile getirmek isterim saygılar sevgiler kolay gelsin hocdam

0
4 cevap
000 görüntülenme
Cevaplar (4)

MERHABA ÖMER. yaşının genç olması ve böbrek hastası olman dolayısı ile hipertansiyon sekonder nedeni böbrek hastalığın.esasen oncelıklı olarak nakil olman kan basıncı kontrolünde kesin çözüm olur. bunun dışında kullanmış olduğun monıoket ve excaliba senin için pek de doğru seçilmiş ilaçlar değil. kalp hızın uygun ise dilatrend/vasoxen gibi bir beta bloker ilacın daha yüksek dozda kullanımı, adalat crona nın bu dozda devamı, carduranın 8 mg 2*1 olarak devam edilmesi önerimdir. ayrıc arenal denervasyon tedavısı gıbı bır secenegın daha var arastırmanı onerırım. umarım en yakın zamanda nakil olursun geçmiş olsun

1 Eylül 2021 02:44
Soru Sahibi

Hocam güzel bilgileriniz cevaplarınız için çok teşekkür ederim exaliba ve monoket senin için pek doğru ilaç değil dediniz kalp dolayısıylamı bu dediğiniz yoksa tansiyona pek katkısı olmadığı için mi yani hocam öyle tedirgin oluyorum ki şimdi vericim var çok şükür babam ancak kalp durumum tansiyon durumum ve diyalizden sonraki gün ataklı 37.5 ateşim oluyor Buda kalbimde ritim bozukluğu yapıyor aslında bendeki ritim bozukluğunu çok şey tetikliyor en ufak bir sıkıntı olsa vücutta hemen kalpte ritim bozukluğu yapıyor extra atım yapıyor.Yani demek istediğim bende bunca sıkıntı varken nakil olursam benim için ne kadar kalıcı bir durum olur tansiyon birde düşmez yine böyle yüksek giderse diye aşırı korkuyorum birde en önemlisi kalp durumun garantisi nedir baypas olmak mı akılcı yoksa nakile bu şekilde girilir mi yapılan işlemlerin bilgilerini paylaşıyorum sizlerle hocam 2021 Mart ayında bana 5 adet stent takıldı totalde 6 stend mevcut 3 damar hastalığı var ama yaşım 28 olduğu için baypass yapılmadım yapmadı doktorlar operasyon sonuçları bu şekil -d dk crush (lad 3x38+28 des stent, d 2.25 stent), lad distal instent balon. rca prox 3x18, distal 2.5x18 des. pd 1.5 mm balon. Son olarak hocam dediğinize baktım kesin çözüm gibi duruyor fakat işte fakültedeki doktorlar bu gibi işlemleri en en son yapmak istiyor nedense kullandığım ilaçlar benim şuanki zayıf mı acaba ve kalp hızım diyalizden sonra 60-56 arası oluyor ama ertesi günü genelde 68-70-75 civarı oluyor uzaktanda olsa faydalarınız İçin teşekkürler hocam kolay gelsin 🙏

1 Eylül 2021 07:33

En basta bypass iyi bir secenekmis ama suan 6 stentten sonra uygun olmayabilir. Excaliba yuksek doz ARB iceriginden dolayı bobrege zararlı olabilir. Moniker gogus agrisi icin kullanılabilir ama tansiyon dusurmek icin degil. Kalp hızınız makul hızlarda bu degiskenlik olagan bir durum

3 Eylül 2021 12:29
Soru Sahibi

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim hocam çok sağolun 🙏🙏

5 Eylül 2021 23:12

Rica ederim

6 Eylül 2021 09:13
Soru Sahibi

Hocam Hayırlı Günler Soruyu Tekrar Hortlatmış Gibi olucam ama sizden ince bir detay öğrenmek istiyorum benim tansiyonum diyaliz aldığım zaman normal zamandan daha yüksek Yani diyalize Akşam giriyorum 17:00-21:00 arası fakat diyalize girdiğimde 15-9,13-8,14-9 olan tansiyon oluyor 18-11,19-12 hatta bazen ataklı 20-12 bile oluyor diyaliz bitip eve geçince ama tabi bu tansiyon 2. Saatinde yada bazen 1. Saatinde yükselmeye başlıyor.Hocam şimdi öğrenmek istediğim bu tansiyon yüksekliğinin atak atak yüksekliğinin bana ne kadar ne oranda zararı olur normal tansiyon hastası 20 sene ve üzeri sıkıntı çıkmadan idare edebiliyor ama bende hem stend hemde börek rahatsızlığı olduğu için bunun tetikleyici durumu nedir bu stendlerin tıkanma durumu ne kadar sürede olur ve bir süre geçtikten sonra tıkanmama durumu söz konusu olabilir mi geçen sene 1.5 sene ara sonra kriz ile takılan stent ucu tıkanmıştı %50 darlık denildi diğer damarlarda kriz zamanında zaten darlık vardı ancak müdahale gerektirmez dediler lakin dediğim gibi 1.5 sene sonra müdahale edilmek zorunda kalındı.Mesela bir örnekte vermek istiyorum hocam bazen merdiven çıkıyorum aynı gün içerisinde 3 defa çıkınca sıkıntı olmuyor fakat 4. Çıkışta nefes alırken biraz zorlanıyorum ve başım dönüyor tansiyonumu ölçtüğümde 16 üstü ölçüyorum bunlar damar tıkanması İçin tetikleyici faktörmüdür yoksa tekrar bir stend tıkanmasından söz edebilirmiyiz.Bazı zaman tansiyon yükselince göğsüm etleri acıyor sırtım yanıyor kulaklarım tıkalı gibi oluyor.Sizden ricam güzel bilgilerinizi benimle paylaşmanız ve kısmetse İstanbul’a yolum düşücek muhtemelen nakil için sizle yüzyüze görüşmekte isterim. Birde son olarak ben birton tansiyon ilacı kullanıyorum ve kan sulandırıcı kullanıyorum hareketimde günde en az 5000 adım hedefim var bu aralar işe gitmiyorum tansiyondan dolayı kendi içime kapalıyım kullandığımız bu tansiyon ilaçları ve kan sulandırıcılar olası bir kötü durumu önleyici potansiyelleri varmıdır. İlaçları sadece tansiyon düşürmek yada damar tıkanmasını önlemek değilde tansiyonun vereceği zararları bloke etmek ve kalp krizi gibi durumların önüne geçmek içinde faydalımıdır Vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim 🙏

8 Eylül 2021 18:02

Merhaba Ömer bey Oncelikle diyaliz sonrasında ve sırasında fazlaca volum degisimi olmasi nedeni ile kan basıncı degisiklikleri yapabilmektedir. Diyaliz hızı bir miktar azaltilabilir ya da suresi uzatilabilir. Tansiyon ilaclari kan basıncı düzenlemesi ile kalp ve damar sisteminde plak gelisimini yavaşlatarak olası ölümcül olaylardan sizi korur. Bu yuzden düzenli takipler ile gerekirse doz ya da sayisi değiştirilebilir fakat daima kullanmalisiniz. Ozellike gunluk işlerde gogus agrisi hissederseniz koroner arterlerinize tekrar anjio yapilmasi gerekebilir. Anjio oncesi sintigrafi islemi yol gosterici olacaktir. Acil sifalar dilerim. Saglicakla kalın

5 Şubat 2022 20:42
Uzm. Dr. Fuat Polat
Uzm. Dr. Fuat Polat Kardiyoloji

Yazar toplam 81 soru cevapladı.

Doktorun Cevapladığı Diğer Sorular
Ekstrasistol ilac Uzm. Dr. Fuat Polat
sah damarı atım hızı Uzm. Dr. Fuat Polat
Gögüs ağrısı Uzm. Dr. Fuat Polat
sintigrafi Uzm. Dr. Fuat Polat
Kardiyoloji İle İlgili Diğer Uzmanlar
Dr. Ömer Bedir Kardiyoloji
Facebook Twitter Instagram Youtube