Korkular

  • merhabalar 4yasında oglum var kızlarla oynamayı onlarla evcılık oynamayı cok sevıyor erkeklerle hıc anlasamıyor bu normal mı bırde korkuları var karanlıktan yanlızlıktan benım gıtmemden cok korkuyor tıklerıde var tırnak yıyor gozlerını kırpıstırıyor v.s cevaplarsanız sewınırım tskrler

  • Doktor Cevabı:
    Uzm. Pedagog Nilüfer EVGİN

    Merhabalar, oğlunuzu bütünüyle tanımaya çalışıp, tüm dünyasıyla değerlendirmek daha uygun olacaktır. ilk planda, tırnak yeme ve gözlerini kırpıştırma davranışları çok normal değil. bunlara neden olan bazı sıkıntıları olmalı. bu davranışlarıyla bize mesaj veriyor. onu şu anda en iyi siz tanıyorsunuz. tüm boyutlarıyla bir değerlendirmelisiniz. oyun arkadaşı olarak da sadece kızları seçiyor olmasının da bazı nedenleri olmalı. anlaşamadığı konular neler? oyuna liderlik mi etmek istiyor? paylaşmak mı istemiyor? aile içi iletişimde her şey yolunda mı? önerilerde bulunabilmek için bir çok bilgiye ihtiyaç var. anaokuluna gitmiyorsa eğer, yarım günlük bir anaokulu eğitimi çok uygun olacaktır. anaokulu eğitimi bu tür sorunların çözümünde çok uygun ortamlardır. bazen kendiliğinden de çözülebilir. bir çok boyuttan değerlendirerek, asıl sorunları bulup, sorunun giderilmesine göre çözüm aramak uygun olacaktır. oğlunuza sevgilerimle.

    Uzman Pedagog Nilüfer Evgin

Diğer Hasta Soruları

  • Tum hücrelerin olu cıkması

    Slm lar hocam bn spermin testi yaptırdım ve tum hücrelerim ölü cıktı ve cocuk olmayacak dıye korku ya kapıldım ve ne yapcamı bilmiyorum bana yardımcı olabilir misiniz lütfen

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Y. Tarkan SOYGÜR

    Prof. Dr. Y. Tarkan SOYGÜR

    Ben sadece çocuk yaş grubu hastalara baktığımı için bu sorunuzu prof dr kaan aydos'a yönlendirmenizi öneririm

  • İlişkide problem

    Merhabalar ayça hanım 24 yaşındayım 5 yıllık bir ilişkim vardı. ama erkek arkadaşımdan bu yakn zamanda ayrıldık. sebebi evlilikle alakalı korkuları vardı ve artık evlilik istemiyo kafasında evliliği bitirmiş durumda psikolojim iyi değil dedi.şimdi çok zor durumdayım nasıl atltıcam bu süreci ne yapma...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. Ayça YILDIRIM

    Uzm. Psk. Ayça YILDIRIM

    Merhaba, ayrılığı " kayıp" gibi yaşıyor olabilirsiniz, bu da sizi duygusal olarak zorluyor olabilir. bu süreci daha kolay atlatabilmeniz için güvendiğiniz bir uzmandanpsikolojik yardım almanızı öneririm.

  • Korku ile karşılaşmak

    Nişanlım ile geldiğimde kızlık kontrolü olup bilgilendirmeyi hem kağıt hemde sözlü olarak gerek nişanlıma gerek bana bilgilendirme yapabilir misin özelimi ben nişanlımla sizin huzurunuzda paylaşma onayını verdiğim sürece ?

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Nihal MALKAN

    Op. Dr. Nihal MALKAN

    Yaparız

  • Yenidoğan burun tıkanıklığı

    Merhaba doktor hanım, yenidoğan bebeğim var, sürekli burnu tıkanıyor, emmesinde sorun yaratıyor. bir türlü geçiremedim...ne yapmalıyım?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Armağan OĞUZ

    Uzm. Dr. Armağan OĞUZ

    Merhaba melek hanım, yenidoğan ve süt çocuklarında en sık problemlerden biri burun tıkanıklıklarıdır . bebekler erişkinlerin yaptığı sümkürme işlemini de gerçekleştiremezler.bebeklerin burnu kolayca kurur ve tıkanır.burun tıkanıklığı anatomik bir nedenden kaynaklanmıyor olduğu kesinleştirildikten s... Cevabı gör

  • Hiv şüphesi

    Hocam iyi gnler yurt dısında hayat kadını ile kondom takılı oral ilişkim oldu heyecan stresten penisim sertleşmedigi icin vajinaya giremedim kondom takılı iken yine. şüpheye düşmeme sebeb olan vajinasına 15-20 sn parmak sokmam derin değil elimde her hangi acık yara zedelenme yok. parmağa bulasan cin...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mücahit Yemişen

    Doç. Dr. Mücahit Yemişen

    Bu sekilde hiv bulaşmaz. yinede test yaptirabilirsiniz

  • Kuduz olma ihtimalim?

    Merhabalar. 12 gün önce silivride yazlıkta akşam yürüyüş yaparken elime yarasa çarptı ama elimde ne çizik ne kızarıklık hiçbişey olmadı ama canım acımıştı. önce çok takmadım üç dört saat sonra internetten kuduzu okudum ve çok korktum. acile gittim doktor yapmak istemedi. ama ben korkudan bayılacak d...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mücahit Yemişen

    Doç. Dr. Mücahit Yemişen

    Geçmiş olsun. yarasalardan kuduz bulasma ihtimali var. ancak kuduz kan yolu ile bulasir. sizin elinize sadece çarpmış. kan ile ilgili bir bulasma yok. ayrica soz zaten yapmaniz gerekeni yapıp, asida olmuşsunuz. bundan sonra yapilacak baska bir sey de yok zaten. tüm bunları beraber dusununce, sizde k... Cevabı gör

  • Kizlik zarı

    Dr muayene yapacağı zaman bana sordu ve öyle teşhis etti ve dikiş atmayada yanaşmadı tasvipte etmedi zaten sadece böyle yapılabilir dedi. beni korkutan gerdek gecemde kanama yaşayamayacak mıyım.. o endişe ile mi ilk gecemi geçireceğim. kanama olmayabilir mi hocam siz ne diyorsunuz bu konuda.

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Erkut HARMANCILAR

    Op. Dr. Erkut HARMANCILAR

    Kızlık zarınızın ne kadar yırtıldığına bağlı ilerdeki ilişkide kanama olup olmayacağı....eğer şimdiki yırtılma sayesinde, penisin içeri girmesi mümkün olabilcekse, bi daha yırtılmayacağı için kanama olmaz artık....yok eğer, şimdiki yırtılma, henüz penis girişine izin vermeyecek kadar küçükse, ilerde... Cevabı gör

  • Kizlik zari

    Hocam benim küçükken psikolojik takıntılarım vardi kizlik zari ile ilgili topugumun üstüne sert bir oturuş yapmıştım 13 yaslarinda falan sonra da hafif bi lekelenme oldu ben cok korktum bekaret diye sonraki gun gene lekelenme oldu sanirim adetim yeni glicekti o zamanlar depresyona girdim bu yuzden b...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Atilla KÖKSAL

    Prof. Dr. Atilla KÖKSAL

    Hayır olmaz.merak etmeyin.saygılar sunarım

  • Vajina dararatma sonrasi iliski

    Merhaba hocam ben normal dogum yaptim ve sonra genislenmeden dolayi vajina daratma oldum simdi iliski kuramiyorum cok dar olmus gibi geliyo cok korkuyorum ne yapmam onerirsiniz

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ali Ata ÖZDEMİR

    Op. Dr. Ali Ata ÖZDEMİR

    Merhaba ameliyatı ne zaman oldunuz bilmiyorum ilk zamanlar olabilir kayganlaştırıcı jel veya bebe yağı kullanın kaslarınızı çalıştırın kegel egzersizleriyle korkularınızı da bedeninizi rahatlatarak çözebilirsiniz..ayrıca ameliyatı yapan doktorunuza danışmanızda fayda var sağlıklı günler dilerim

  • Kalp atışını hissetme psikolojik midir?

    Mustafa bey merhabalar benim kalp atışımı hissetme gibi problemim var 3 kardiyoloğa göründüm 2 si kalp kapağında çökme var dedi ama problem yaratmaz dedi beloc diye ilaç verdi ama hala kalp atışımı hissediyorum acaba benim durumum psikolojik olabilirmi yatarken daha çok hissediyorum ve uyuyamıyo...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mustafa CANBAZOĞLU

    Uzm. Dr. Mustafa CANBAZOĞLU

    Merhaba, eğer kendi bedenimize çok fazla yoğunlaşırsak bedensel hareketleri ve olayları hissedebiliriz. önemli olan bunları hissetmek değil, hissettiğimiz bu belirtilere nasıl anlam verdiğimizdir. eğer bu belirtilere olumsuz anlam vermiyorsak sorun yok. ancak olumsuz anlam veriyorsak bizde kaygı ve... Cevabı gör

  • Ekstrasistol

    Hocam yaşadığım ekstrasistol nedeni ile darob 80mg kullanıyorum. son günlerde yaşadığım ekstrasistol hissi dışında, on onbeş saniye bir durup bir atma şeklinde kalbimde yavaşlama durumu var. ateş basması korku ve paniğe yol açıyor. o anda ölçtüğümde nabzım 40 civarında. uzun sürse sanki kalbim dur...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Murat ŞENER

    Uzm. Dr. Murat ŞENER

    Darop size fazla gelmiş, gerekliliği de tartışmalıdır. ekstrasistollerinizin azalip kaybolması için öncelikle anksiyetenizin düzelmesi gerekir, bir spor ekstrasistoolerinizi azaltacaktır.

  • Cok fazla korku panik

    Merhaba doktor bey 9 yasindan beri karabasanla savasiyorum ama karabasan olrak da dayimi görüyorum dayim hayatta rahmetli degl ama artık uyuyamiyorum evde tek kalamıyorum kendi kendime konusuyoeum konusturuyorum cok tedirgin oluyorum isiklar acik uyuyorum cok huzurum yok yardimci olun ne olur t...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Tunay KARLIDERE

    Prof. Dr. Tunay KARLIDERE

    Merhaba ceylan aragulu; ilk fırsatta psikiyatri uzmanına muayeneye gitmeniz halinde detaylı öykü ve muayenenizin ardından kısa zamanda yarar bulacağınız bir tedavi yöntemi seçilebilir. sağlıkla.

  • Kekemelik var

    Merhaba dr bey 4 yasında oğlum var korkudan gelen kekemeligi var ve çok aksi bir anda sinir krizi geçiriyor sakinlesmesı baya bi zaman alıyor ne yapacağımı bilmiyorum lütfen bana yardımcı olun tesekkur ederim

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Fatih MERT

    Uzm. Dr. Fatih MERT

    Geçmiş olsun bu konuda konuşma terapisi dediğimiz destek tedavilerden çok fayda görürsünüz ayrıca öfkesi için bir çocuk psikiyatrisi ile görüşmeniz faydalı olacaktır.

  • Kızlıkzarı

    Hocam kızlık zarım nasıl desem idrar deliğinin bölmü ayrı oluyo ya bi perdesiyle o idrar deliğinde boşluk var ben ve zarın düz değil 2 cm kesik gibi öne gelmiş bugüne kadar bişi sokmadım çok korkuyorum hocam lütfen yardımcı olun böyle bi zar bozuk mdur

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Akın SAVCI

    Op. Dr. Akın SAVCI

    İçeriye bir şey girmediyse korkuya gerek yok

  • Adet oldu yumurtlama belirtismi

    Hocam temmuz 15 te ters ilişki yaşadık boşalma oldu geri çekilirken vajinaya bulaşmadan korktuk sildik su ile bolca yıkadık evde tekrar bol sabun ve limonla yıkandı 12 saat sonra ertesi günü hapı kullandı adeti bekledik 28 gün adet döngüsü ağustos 1de gününde adet oldu 6 gün sürdü tabi adet gününe 5...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Alparslan BAKSU

    Prof. Dr. Alparslan BAKSU

    Bu durumda gebelik söz konusu olamaz

.
x