Bos ?

  • merhaba hocam annemde eğilince burundan şeffaf su akması durumu var yaklaşık iki aydır her eğildiğinde birkaç damla akıyor. bu beyin omurilik sıvısı mıdır? kafasına bir travma almadı bildiğim kadarıyla, beyin omirilik sıvısı bu kadar kolay mı akar? başka ne gibi belirtiler verir? arada bir baş ağrısı oluyor ama bunun için doktora görünmeli miyiz? saygılar

  • Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Hakan KARA

    O sivinin incelenmesi gerekir. cok gecmis olsun.

Diğer Hasta Soruları

  • Nörolojik sıkıntılar

    1.servikal düzleşmesi 2.c5-6 diskinde nonkompresif diffüz bulging izlenmesi 3.arteaktif görünüm nedeniyle inceleme suoptimaldir 4.sağ lateral posterior hornu içerisinde 10 m.m bos instertisinde kistik lezyon izlenmektr 5.diffüzyon ağırlıklı serilerde akut enfarkt düşündürür diffüzon kısıtlılığı sapt...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Atilla İlhan

    Prof. Dr. Atilla İlhan

    Sıkıntınız nedir yazmamışsınız.

  • Nöroloji bas agrisi

    Merhabalar , ben gökcen benim sorunum 1 haftadir gecmeyen bir bas agrisiyla karsi karsiyaydim uzman bir doktora göründüm ve mr cektirdim mr sonucumda sol serebellar hemisfer posteriorunda yaklasik 12 mm capli tum sekanslarda bos ile izointens noduler alan izlendi araknoid kist bos mesafesinde ar...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Özlem COŞKUN

    Prof. Dr. Özlem COŞKUN

    Geçmiş olsun mr sonucunuzu doktorunuza gösterin. araknoid kist açısından bir beyin cerrahının fikrini almanızı tavsiye ederim. başağrınız için de sizi görmem gerekli

  • Nöroloji sıkıntılar

    1.servikal düzleşmesi 2.c5-6 diskinde nonkompresif diffüz bulging izlenmesi 3.arteaktif görünüm nedeniyle inceleme suoptimaldir 4.sağ lateral posterior hornu içerisinde 10 m.m bos instertisinde kistik lezyon izlenmektr 5.diffüzyon ağırlıklı serilerde akut enfarkt düşündürür diffüzon kısıtlılığı...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Özlem COŞKUN

    Prof. Dr. Özlem COŞKUN

    Geçmiş olsun ağrılarınız için nöroloğunuzun tedavi başlaması uygun olur.

  • Baş ağrısı

    İyi akşamlar sayın nezih hocam. annemin tomografi sonucunu yorumlayabilir misiniz. 55 yaşında bayan. bt, beyin posterior fossada pons ve serebellar hemisfer dansitesi olağandır. 4. ventrikül normal genişlik ve konfigürasyondadır. retroserebellar alanda sağ laterale ekstansiyon gösteren bos ile izo...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Nezih OKTAR

    Prof. Dr. Nezih OKTAR

    İçi beyin suyu ile dolu olası doğuştan olan bir sıvı kisti rapor edilmiş. genelde bir şey yapmaya gerek yoktur. karışabilecek başka kistler için bizim difüzyon dediğimiz bir sekansta mr tetkiki de yapılması gerekir. bu tetkikte de büyüyebilen bir kist türü değil ise sorun teşkil etmez.

  • Als şüphesi

    Hocam çıkan tahlil sonucunu aynen yazdım buna göre hastamızın als hastalığı şüphesi varmıdır şimdiden çok tşk ederim 1-bos da oligoklonal bantlar 2-bos da oligoklonal bantlar ve serumda bos tan sızmış, aynı bantlar 3-bos da ve serumda aynı bantlar 4- bos ve serumda monoklonal bant görünümü

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Hasan AKDEMİR

    Uzm. Dr. Hasan AKDEMİR

    Siz laboratuvar çıktısındaki seçenekleri göndermişsiniz, hangisinin sonuç olduğunu dikkatlice baktığınızda anlayabilirsiniz, bunlara bakılarak zaten als konusunda bir yoruma da gidilemez, daha çok demiyelinizan hastalıklar konusunda bilgi verir. geçmiş olsun. bir haftadır maillerimde problem yaşad... Cevabı gör

  • Kranial mr incelemesi

    Doktor bey, kardeşimde daha önceden kolunun bir kısmında uyuşma vardı,son 1 hafta ise baş dönmesi şikayeti yoğundu.vertigo mu diye bakıldı ama bir şey çıkmadı. mr sonucunda koyu renkli yazan kısımlar; 1) retroserebellar bos mesafesi genişlemiş( araknoid kist?) 2) sol oksipitalde subkortikal beyaz c...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Semih KESKİL

    Prof. Dr. Semih KESKİL

    Efendim, buyrun gelin kardeşinizi muayene edip filmlerini gözümle göreyim ki size sağlıklı bir yorum yapabileyim. saygılar.

  • Kafa travması

    Hocam merhaba kardeşim 25 yaşında 3. kattan düştü şu an bilinci kapalı.mr sonucunu yorumlar misiniz acaba bilinci açılır mı ilerde yürüyebilir mi.2 ay oldu hocam.hiç ameliyat etmediler daha tehlikeli olabilir diye.bilateral frontal bölgde en kalın yerinde 12 mm ölçülen subdural effüzyon-sağ frontopa...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Nezih OKTAR

    Prof. Dr. Nezih OKTAR

    Beyinde yaygın hasarlanma olmuş. genç olduğu için iyi bakımla ve bir komplikasyon gelişmediği taktirde aylar içinde düzelebilir. ancak yoğun bakımda kaldığı hergün aleyhine işler ve komplikasyonların gelişmesi kaçınılmaz olur. geçmiş olsun ve kolay gelsin.

  • Tekrarlayan boş gebelikler

    Merhabalar hocam, 3 tane boş gebelik geçirdim 1 tane de alobar holoprosensefali tanısı konulan 17 haftalık gebeliğim sonlandırıldı. gen taramaları, pıhtılaşma, protein s, c testleri vs. yapıldı sıkıntı olmadığı söylendi. şuan bi çocuk istiyoruz ne yapmalıyız? tüp bebek şansımız var mı? yaşım 31 şimd...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Nilgün TURHAN

    Prof. Dr. Nilgün TURHAN

    Düşük materyaline genetik tanı yapıldı mı?

  • Acil durum

    Saygilar semih ben istanbul dan yaziyorum 25 yaşindayim yaklaşik 3 yil önce toplama otlarin bilinen türden ispanak tarzi otlarin ekmek yapilmasi yenmesi sonucu gidaya yönelik bi zehirlenme türü bi durum yaşadim bu durumun bende şöyle bi etkisi oldu ekmekler yağliydi ve yedikten sonra ise sigara kull...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Fuldan AKTAŞ

    Uzm. Dr. Fuldan AKTAŞ

    Merhabalar, nörolojık olarak yorumda bulunmak zor.mri grafileri ile bırlıkte nörolojık muayene olmanızı önerırım

  • Beyin mr sonuç ?

    Hocam kolay gelsin. beyin mr'a girdim sonucum çıktı. her iki yanda serebral hemisferde periventriküler alanda posterior watershed zonlar düzeyinde t2 a ve flair serilerde hiperintens t1 a serilerde bazıları hipointens odaklar gözlenmektedir. lezyonların bazılarının bos ile izointens görünümü dik...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Özlem COŞKUN

    Prof. Dr. Özlem COŞKUN

    Geçmiş olsun mr raporunuzda da belirtildiği üzere muayene ile birlikte değerlendirilmeniz daha uygun olur.

  • Mr sonucum

    Merhabalar size krıminal mr sonucum hakkında bi sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim yakın zamanda çrktirmiş olduğum mr da şunlar izlenilmektedir bazal ganglionlar düzeyinde perivasküler bos alanlarinda belirgenleşmeler mevcuttur sağ frontal subkortikal ak maddede t2 ve flairde hiperintens karak...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Salih AYDIN

    Op. Dr. Salih AYDIN

    Genç birisiniz endişelenmeye gerek yok anormal bir durum yok ancak nöroloji ile görüşürseniz güzel olur

  • Mr sonucu sorgula

    Bos alanında ekera aksiyel yerleşimli 12×8 mm boyutunda kistik yapı izlendi.gorunum araknoid kist açısından anlami

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Ertuğrul UZAR

    Doç. Dr. Ertuğrul UZAR

    Doğuştan beyin kistidir genelde bir önemi yok geçmiş olsun doç dr ertugrul uzar

  • Mr sonucum.

    Merhabalar size krıminal mr sonucum hakkında bi sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim yakın zamanda çrktirmiş olduğum mr da şunlar izlenilmektedir bazal ganglionlar düzeyinde perivasküler bos alanlarinda belirgenleşmeler mevcuttur sağ frontal subkortikal ak maddede t2 ve flairde hiperintens karak...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Fuldan AKTAŞ

    Uzm. Dr. Fuldan AKTAŞ

    Merhabalar, sözü edilen mr bulguları nörolojık muayene ıle bırlıkte degerlendırılınce anlam kazanmaktadır geçmiş olsun

  • Beyincik sarkması

    Merhaba hocam önceki emar sonucum (2015): teknik:t1se, t2 fse t2 flair ( 5 mm ) aksial, t2 tse ( 5 mm ) sagittal t2 flair koronal sağ sentrum semiovalede t2a ve flair'de hiperintens ince lineer odak izlenmektedir. yeni emar sonucum(2017): t1 tse t2 tse ( 3 mm ) sagittal gr t2 ( 3 mm ) aksial sağda c...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Nezih OKTAR

    Prof. Dr. Nezih OKTAR

    Ölçümlerde ya da çekim kesitlerinde farklılıklar olabilir. yakınmalarda bir değişiklik yoksa bu görünümlerin de bir önemi kalmaz. sinir kılıfları çevresinde önem arzetmeyen kistler ifade ediliyor.

  • Beyincik sarkması

    Merhaba hocam önceki emar sonucum (2015): teknik:t1se, t2 fse t2 flair ( 5 mm ) aksial, t2 tse ( 5 mm ) sagittal t2 flair koronal sağ sentrum semiovalede t2a ve flair'de hiperintens ince lineer odak izlenmektedir. yeni emar sonucum(2017): t1 tse t2 tse ( 3 mm ) sagittal gr t2 ( 3 mm ) aksial sağda c...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Yunus AYDIN

    Prof. Dr. Yunus AYDIN

    Ölçümde 2 mm fark olabilir önemli bir şey değil dr. yunus aydin

.
x