Len bezi

  • merhabalar doktor bey sizden bi ricam olcaktı lütfen bana yardım edin benim yaklaşık 2 ay önce boğaz ve grip enfeksiyon geçirdim iğleşince sonradan 1 aydır yutkunma zorluğu başladı ve doktora gittim bademcilerime ve boyun lenf bezlrime baktılar bademciklerimin yapısının büyük olduğu söylendi ve boyun usg incelemesinde sağ üst servikal 8x18 mm boyutlarında reaktif görünüşlü hilusu seçilenebilen lenf nodu izlenmektedir sol ön servikal zincirde büyüğü üst 7x13 mm boyutlarında olan reaktif görünüşlü lenf nodları vardir doktor bey ilk zamanlar ağrı yoktu biraz ağrı oluyo ve kanımdada bişey çıkmadı ilaç tedaviside yatıt vermedi bende geniz akıntısıda vardı şu gittimi daha doktora gidemedin sosyal güvencemde yok sürekli doktpra gidemiyorumda bende sizde bu rahatsızlığım nedir ne yapayım atrık piskolıim bozuldu şimdiden allah razı olsun sizden

  • Doktor Cevabı:
    Op. Dr. Ahmet ŞİRİN

    Merhaba yasemin hanım, reaktif , hillusu seçilen lenf bezi tabiri bizi enişeden uzaklaştırmasına rağmen, genede ince iğne aspirasyon biyopsisi dediğimiz ultrason altında iğne ile bir kesi yapmadan biyopsi alınması ve bir patoloji uzmanınca tetkikinin yapılması lazım. o bölge anatomisi geniş olması nedeniyle pek çok sebep lenf büyümesi yapabilir.ayrıca akciğerlerde araştırılmalıdır. geçmiş olsun

Diğer Hasta Soruları

  • Lenf bezi sismesi

    Hocam oncelikle iyi gunler ben supeli bi acik yaraya kan temasi gibi bi durum gecirim dim ve 2 ay sonra cene altindaki sag len bezim ortalama 2 2.5 cm sisti ve 4 gunde eski haline geldi hiv ile ilgisi olsaydi bu haftalarmi surerdi bir kac gun icinde gecenler enfeksiyon kaynaklimidir hocam

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Mücahit YEMİŞEN

    Doç. Dr. Mücahit YEMİŞEN

    Bunu anlamanın en kolay yolu hiv testi yaptırmanız. cok büyük ihtimal negatif çıkacak. bu bezede muhtemelen diş ayada solunum yolu enfeksiyonu ile ilişkilidir.

  • Lütfen yardımcı olun

    Hocam allah aşkına bana yardımcı ol 180.gün sonuçlarım.anti hiv (kemiluminesans veya benzeri) sonuç 0.14 negatif s/c referans değeri 0.1.0negativ =1 tüm len f bezelerim şiş pozitif yazıyor bu ne demek

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Şafak GÖKTAŞ

    Uzm. Dr. Şafak GÖKTAŞ

    Merhaba. sizin sonucunuz negatiftir. pozitif yazan referans değeridir. lenf bezlerinizdeki şişlik için muayene olmanız gerekmektedir. 0216-349 51 51 numaralı telefondan randevu alabilirsiniz. geçmiş olsun.

  • Patoloji raporu

    Merhabalar hocam 2016 kasım da ameliyat oldum sağ testis alındı,aralık ve mart arası 4 kür kemo aldım,ağustos ayında aortovakal lenf bezlerinde ameliyat oldum,çıkan patoloji raporu değerlendirebilir misiniz rica etsem,şu anki doktorum kan değerleri artarsa tedavi başlanacağını söledi tşkler...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Özlem ER

    Prof. Dr. Özlem ER

    Merhaba patoloji bulguları ile klinik bulguların birlikte degerlendirilerek karar verilmesi uygun olur. gecmiş olsun

  • Patoloji raporu

    Merhabalar hocam kolay gelsin 2017 eylül ayında lenf bezlerinden (rplnd) ameliyat oldum doktoru takip verdi patoloji raporu çıktı değerlendirebilir misiniz rica etsem klinik bulgular:sağ orşiektomi.mikst germ hücreli %25 teratom %55 embriyonel karsinom +%70 infarktoid nekroz. makroskopik bul...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Serdar TURHAL

    Prof. Dr. Serdar TURHAL

    Burada tedavi ve takip edilmesi gereken bir durumunuz olduğu kanaatindeyim, vakit geçirmeden bri medikal onkoloji uzmanına başvurmanız doğru olur, geçmiş olsun

  • Testis kanseri pet sonucu hak.

    Merhabalar hocam kolay gelsin daha önce soru sormuştum lenf bezlerinden ameliyat oldum patoloji raporu çıktı değerlendirebilir misiniz rica etsem klinik bulgular:sağ orşiektomi.mikst germ hücreli %25 teratom %55 embriyonel karsinom +%70 infarktoid nekroz. makroskopik bulgular:9x6x3,5 cm ö...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Kadir Vehbi BAYKAL

    Prof. Dr. Kadir Vehbi BAYKAL

    Metastaz patolojisi pure teratom ise ek bir kemoterapiye gerek yoktur , ama yakın takibiniz devam etmelidir.

  • Lenf bezleri

    Hocam öncelikle merhabalar.27 yaşında bir erkeğim. benim sorum şu iki koltuk altı bölgemde de (sağdaki daha biraz daha büyük) el ile iyice yoklayınca kitleler ile karşılaşıyorum. pek önemsemedim ben bunları ancak 8 yıldır herhangi bir büyüme veya küçülme olmadan varlıklarını devam ettiriyorlar. dışa...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Vasıf Akın UYSAL

    Prof. Dr. Vasıf Akın UYSAL

    Sayın oğuzhan çilek, geçmiş olsun. şişliklerin ayrıntıları için koltuk altı ( aksiller ) bölgesini içeren ultrasonografik incelemenin ayrıntılar konusunda yardımcı olabileceğini düşünüyorum. muayene ve görüntülü incelemeler yapılmadan doğru bir yorumda bulunmak zor. saygı ve sevgilerimle.

  • Geçmeyen lenf nodu

    Hocam 22 yaşındayım.14 aydır geçmeyen kenf nodlarım var.her iki servikal zincirde solda 11*4.2 mm,sağda ise 12*4 mm boyutlarında olan düzey 2 a-b de reaktif len bezleri izlenmektedir.kbb uzmanı bir sıkıntı olmadığını belirtti.ateş,gece terlemesi,kilo kaybı mevcut değil.ama son zamanlarda vücudumda k...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Kadri YAMAÇ

    Prof. Dr. Kadri YAMAÇ

    Merhaba, 1.) lenf bezi büyümeleri hematolojinin uğraş alanıdır. lütfen ilgisiz branşlara gitmeyin 2.) bir yorumda bulunmak sizi muayene etmeyi gerekli kılar. 3.) sonuç: bir hematolog görmeli. uzaktan tahminde bulunamam. geçmiş olsun.

  • 22 aylik cocugumda lenf bezleri

    22 aylik oglum 1ayda 1kilodan fazla kilo kaybetti istwhsiz huzursuz cok sinirli 1haftadirboyun kasik ve koltuk altinda 1kac adet len bezi dikkatimizi cekti kan alindi notrofildusuk cikti cmv igg 86 pozitif yaziyor ultrason 10var daha ve ben meraktan olecegil lutfen bir fikir verin beklemeden baska y...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Duran CANATAN

    Prof. Dr. Duran CANATAN

    Sayın canan coşkun, antalya'da oturuyorsunuz, çocuğunuzun tüm sonuçları ile merkezimize başvurunuz, çocuğu muayene ettikten sonra kan sonuçlarını değerlendireyim iyi günler

  • Hiv korkusu

    Hocam ukraynada ögrenciyim 9 hafta önce bir hayat kadınıyla korunarak(komdom) birlikte oldum.ilişkinin 2.günü ishal balafı aynı günün akşamıda sağ kulak arkası lenf bezim şişti,1 ay kadar sonra ishalim geçti len bezim biraz insede hala ufak sert şekilde duruyor. 20 37 39. günlerde farklı hastanelerd...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Şafak GÖKTAŞ

    Uzm. Dr. Şafak GÖKTAŞ

    Merhaba, kondom ile bulaş ihtimali zor ama, hiv için 90. gün anti hiv baktırmalısınız, bunun dışında, sizde cinsel yolla bulaşan hastalıklardan bazılarının olma ihtimali var, bel soğukluğu, frengi, üreplazma, hpv gibi... bunun için sizden akıntı veya idrardan 'cinsel yolla bulaşan hastalıkla... Cevabı gör

  • Len bezleri

    Cok sagolun hocam.acaba lenfomanin belirtileri hakkinda bilgi verebilir misiniz?

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. İbrahim KORHAN

    Op. Dr. İbrahim KORHAN

    Doktorunuz bu konuda bilgi sahibidir zaten gereksiz yere kendinizi korkutmayın ve takiplerinizi aksatmayın. saygılarımla

  • Len bezleri

    Hocam merhaba.ben 18 yasindayim agir bir soguk alginligi gecirdim bogazim bayagi sisti ve bununla birlikte boynumdaki lenf bezide sisti ama antibiyotik kullanmama ragmen lenf bezlerim inmedi 8 ay oldu.lenfomadan korkuyorum ama sislik kaldi oylece buyumuyoda kuculmuyoda sebebi nedir geçermi?

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. İbrahim KORHAN

    Op. Dr. İbrahim KORHAN

    Geçirdiğiniz enfeksiyonun türüne bağlı olarak lenf bezleri küçülmemiş olabilir bu lenfoma anlamına gelmez ama tabi takip edilmesinde fayda olacaktır. saygılarımla

  • Büyümüş lenf nodları nazofrekans

    Merhaba abi çok teşe. zaten şöyle bir şey düşündük 3 aydır var sanırım bu mr ile nazofrekans ca kısmını elemiş olduk her ne kadar beyin mr ı çıkmasada. özel bir hastaneye gitik marmariste dediler ki bilgi kirliliği var. zira mr çekildiğim gün 1 saat sonra ultrason da çekiliyorum aynı gün ultrason çe...

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Vasıf Akın UYSAL

    Prof. Dr. Vasıf Akın UYSAL

    Sayın emrah yaşlı, tekrar geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. bu arada yeni bir antibiyotik kullanmamanızı öneririm. oldukça ciddi ilaçları aldığınız için bu konuda dikkatinizi çekmek istedim. belki de yeni bir ilaç gerekmeyecek. saygı ve sevgilerimle.

  • Lenf bezi şişlikleri ve nazofrekans büyüklüğü

    Öncelikle merhaba lütfen bana yardımcı olun. yaklaşık 5 ay önce beyin mr'ı çekildim suratt uyuşma özellikle gözde burunda alında şakak ta beyinde o an bir şey çıkmadı sadece nazofrekans da 12 mm kalınlaşma dedi düşmedim üstüne sonra beynimde aşırı basınç ve yüzde alında şakakta sağ gözde uyuşma ile...

    Doktor Cevabı:
    Op. Dr. İbrahim KORHAN

    Op. Dr. İbrahim KORHAN

    Takip gerektiren bir durum boyun lenf nodlarında takiplerde büyüme izlenirse boyun lenf bezlerinde bir tanesinin biopsi amaçlı çıkarılması gerekebilir ayda bir kontrol yapılması faydalı olur büyüme olmazsa sonrasında 3 ayda bir kontrol yapılır. saygılarımla

  • Hashimoto tiroiditi ve nodül

    Merhaba, 25 yaşında bayanım, bundan 3 ay önce hormon tahlili yaptırmıştım. t3, t4 ve tsh normal anti tpo 1090 çıkmıştı ve hashimoto teşhisi koyuldu. 3 ay sonra kan tahlililerini tekrarladım, hormon değerlerinde hala bir sıkıntı yok ve dün boyun için baktırdığım usg de tiroidde de 'sağ ve sol lob b...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Ayşe Nur İZOL TORUN

    Doç. Dr. Ayşe Nur İZOL TORUN

    Mikronodülasyon hashimoto tiroiditinde görü,len bir bulgudur ve gerçek nodül değildir ve takibine de gerek yoktur. tiroid bezi normal çalışan bir hashimoto tiroiditiniz var. iyotu kısıtlamanızın faydası olabilir. doktor takibinize devam etmenizi öneririm. geçmiş olsun.

  • Taşlı yüzük hücreli karsinom (evre pt1a)

    Hastamızın yaşı 55 ameliyat öncesi ca 19-9, cea, ca-125 değerleri;

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Hakan KARAGÖL

    Prof. Dr. Hakan KARAGÖL

    Eğer çekilen pet-ct ve diger filmlerde başka bir yerde metastaz bulgusu yok ise erken evre gibi duruyor. ameliyat sonrası cà 12-5 düzeyi ameliyat öncesinde normal iken yükselmiş ise muhtemel operasyon bağlı periton irritasyonu ile ilgilidir. takibi uygun olur . 15 günde bir ca 12-5 düzeyine baktir... Cevabı gör

.
x