Antidepresan ilacı bırakmak

  • Merhaba anksiyete bozukluğu teşhisi ile 6 aydır doktor kontrolünde sulinex ilacı kullanıyordum. Başlarda 37.5 ile başladım daha sonrasında 75 mg artmıştı. İlaç kullanmayı bırakmak istedim ve doktora sormadan kendi kendime bi süre 75 ten 37.5 mg azalttım. 2, 3 hafta da 37.5 mg kullandım ve 3 gündür ilaç almayı bıraktım. Çok fazla baş ağrısı, baş dönmesi oluyor yüzümde, ağzımda uyuşmalar oluyor. 3 günü biraz zor geçirdim. İlaca başlarken de yan etkiler yaşamıştım bunları da bırakma sürecinden dolayı olduğunu düşünüyorum ama doktor kontrolünde bırakmadığım için biraz tedirgin oldum. Sizce bu ilaç bu şekilde bırakılabilir mi? Bu etkiler normal midir?

  • Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Gökhan KANDEMİR

    Sizi takip eden dr arkadaşımla temasınızı kesmeyın sağlıklı olacak bilgileri onunla değerlendirmenıiz yararınıza olacaktır


  • Trabzon Psikiyatri uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!

Diğer Hasta Soruları

  • Omuz ağrısı

    Merhabalar mehmet bey, geçmeyen bir omuz ağrıdan dolayı fizik tedavi doktoru "prelica 25 mg" ilaç yazdı. hemen hemen 2- 2,5 ay boyunca sabah akşam tok karnına 2'şer adet kullanılacak şekilde. fakat omuz ağrısı için genelde psikiatrik bir amaçla yazılan bu ilacın, bana yazılmış olması doğrumudur aca...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mehmet Mustafa ERTÜRK

    Uzm. Dr. Mehmet Mustafa ERTÜRK

    Merhaba. etken maddesi ''pregabalin'' olan bahsettiğiniz ilaç özellikle ''nöropatik ağrı'' olarak adlandırılan ve merkezi sinir sistemi veya vücudumuzdaki diğer sinir hücrelerinden kaynaklanan ağrı için kullanılan bir ilaçtır. anksiyete yani kaygı bozukluğu için etkileri olsa da psikiyatrik rahatsız... Cevabı gör

  • Hastalıkla ilgili bilgi

    Hocam iyi günler ben yaklaşık 2 senedir ilk başta paxil daha sonra ise paxera 30 mg kullanıyorum ama şikayetlerim tam anlamıyla geçmiyor birde son 2 haftadır karnım acıkıyor sürekli yemek yesem bile bunun nedeni ilaçtamıdır tşk ederim

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan CANSEVER

    Doç. Dr. Adnan CANSEVER

    İki ilacın içerdiği etkin madde aynı, ilaçlar psikiyatrik tedavinin bir parçası. ilaç kullanımı tedavinin eksiksiz olduğunu göstermez. tam anlamıyla düzelme için, ilaç dışı tedavileri de devreye sokmak gerekebilir. şeker hastalarının ilaç kullanırken, aynı zamanda diyetine dikkat etmesi örneğinde ol... Cevabı gör

  • Emar sonucu

    Interhemisferik fissur düzeyinde mm çaplı falks kalsifikasyonu izlendi sol lateral ventrikul sağa nzr asimetrik ge

    Doktor Cevabı:
    Prof. Dr. Mehmet ZİLELİ

    Prof. Dr. Mehmet ZİLELİ

    Cümleyi bitirmemiş ve bir soru sormamışsınız. ancak raporda yazılanların bir önemi yoktur.



  • Finlepsin ilac

    Merhaba benim sorum psikoz baslangici ve tssb için finlepsin ilac kullanilabilirmi cevapatsanız çok memnun olurum şimdiden saolun

    Doktor Cevabı:
    Yrd. Doç. Dr. Orhan ÇELİK

    Yrd. Doç. Dr. Orhan ÇELİK

    Çok uygun bir seçenek değil çünkü içerisinde karbamazepin var,kullanılsa da ancak yardımcı bir seçenek olabilir.

  • Anksiyete bozukluğu

    Merhabalar hocam anksiyete bozukluğu yasıyorum 1,5 sene oldu geçmek bilmiyor allah rızası için doktor doktor geziyorum az çok geçti sürekli aklımda nasıl atlatırım ben bu illet hastalığı yardımcı olurmusunuz veya gecicimi bu hastalık prozac kullanıyorum

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. Esra YAVUZ

    Uzm. Psk. Esra YAVUZ

    Merhaba haluk bey, anskiyete bozukluğu oldukça yaygın bir psikolojik sorundur.anksiyete beraberinde panik atağa da yol açabilir.ancak ilaç yanı sıra psikoterapi ile beraber tedavi edildiğinde etkili sonuç alacaksınızdır.bu sebeple mutlaka psikiyatr ve psikoloğa görünmenizi öneririm. sevgiler,

  • Anksiyete bozukluğu

    Mrba hocam ben yaklaşık 4 ay önce bunalım geçirdim uyku sorunum düşünce yoğunluğu vardı bi gün bi uyandım bakışlarım titriyor sağa sola bakarken görüntüler titriodu sonra beyin kbb göz doktoruna gittim bişey çıkmadı psikiyatriye gittim anksiete boz.teşhisi koydu cipralexle başladım şuan secita 15 mg...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Osman VİRİT

    Doç. Dr. Osman VİRİT

    Merhaba tekrar doktorunuzla görüşmeniz en iyisi olur. geçmiş olsun



  • Mide bulantısı

    Merhabalar yaklaşık 1-2 senedir olan ve artık bıktığım bir durumu sizinle paylaşacağım sabahları bir yere gideceksem mide bulantım oluyor yemek yesem de yemesemde ama bir yere gitmediğimde hiçbir türlü mide bulantısı olmuyor işte yada okulda mide bulantım devam ediyor evde dururken hiçbir şey olmuy...

    Doktor Cevabı:
    Dr. Pelin KIYAN

    Dr. Pelin KIYAN

    Melis hanım merhaba, bunun net sebebi net olarak muayenede ortaya çıkar ama şuan anlattıklatınıza dayanarak kaygı bozukluğu sebepli olabileceğini söyleyebilirim.bu durumu düzenli aralıklarla yapılan akupunktur tedavilerim ile etkin tedavi ediyorum.geçmiş olsun.

  • Anksiyete panikatak

    Teşekkür ediyorum

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. Rifat TUĞSAL

    Uzm. Psk. Rifat TUĞSAL

    Rica ederim

  • Takinti,vesvese,subhe,evham,umitsizlik isin icinden cikamama

    Allah sizden razı olsun cevabınızı bekliyorum. takıntımı vesvesemi.ben namaz kılan biriyim rabbime her defasında şükr eden ona sığınan korktuğum şeylerin mesela kanser falan gibi hastalıkların başıma gelmemesi için rabbime dua edib sığınıyorum ve duanın kabulü içinde gerekenleri yapıyorum ve rabbimd...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Burcu YÜCETÜRK

    Uzm. Dr. Burcu YÜCETÜRK

    Merhaba, yazdıklarınıza göre bir psikiyatrist tarafından değerlendirilmeniz uygun olacaktır. obsesif kompulsif bozukluk ve anksiyete bozuklukları ile “bilişsel davranışçı terapi” teknikleri ile çalışan ve ilaç tedavinizi de düzenleyecek bir meslektaşıma başvurmanızı öneririm.



  • Her şeyi kafama çok takmam

    Her şeyi kafama çok fazla takıyırum biriyle kavga etsem onu düşünüp duruyorum çok geçimsiz bir kişiliğim var insanların böylesi sinsi olmasına benim saflığımı kullanmasını kabullenemiyorum ilişkimde ise sevgilim sürekli kafamda bir şeyler kurduğumu söylüyor sürekli bir duygu değişim halindeyim her ş...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan CANSEVER

    Doç. Dr. Adnan CANSEVER

    Anlattıklarınız, kaygı bozukluğu ile uyumlu gibi görünüyor. "psikolojik" diye küçümsenerek ihmal edilen, psikiyatrik sorunların yaşam kalitesini ne kadar olumsuz etkilediğini biz psikiyatristler çok iyi biliriz. yazdıklarınız da bu görüşe örnek olabilecek nitelikte. bireysel huzurunuzu, kişiler aras... Cevabı gör

  • Somatizasyon bozukluğu

    Hocam ben ne yersem ve içersem geğirme basıncı ile 5 dakike içinde hemen geri çıkarıyorum. yani bu bildiğimiz reflü gibi değil. her dakika bunu yaşıyorum. perhizli yemek yesem de yemesem de su içsem bile mideme dokunup dışarı çıkıyor. ömrü hayatımda hiç reflü ve mide problemim olmadı. 8 aydır aniden...

    Doktor Cevabı:
    Doç. Dr. Adnan CANSEVER

    Doç. Dr. Adnan CANSEVER

    Aşağı yukarı aynı soruyu tekrar sormuş gibisiniz.

  • Prozac yan etkisi

    Merhaba prozac verdi doktorum 1 tane içtim dün öğle sıralarında tüm gece mide büzüşmesi ve kramplarından midem çok fazla şiş gaz birikmiş gibi ama öyle bir durumda yok ülserim var bu ilaç ülseri tetikler mi?

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Dr. Mehmet OĞUZ

    Uzm. Dr. Mehmet OĞUZ

    Merhabalar, kullanılan antidepresanların bünyeye göre etkisi farklılık göstermektedir ancak prozac'ın mide ülserini gibi mide rahatsızlıklarını tetikleme gibi bir etkisi bulunmamaktadır. ancak yinede bu şikayetlerinizi alanındaki bir uzmana göstermekte fayda olduğunu düşünmekteyim. saygılarımla... Cevabı gör



  • Ritalin hakkında

    Merhaba hocam 19 yaşındayım üniversite sınavına hazırlandığımdan dolayı doktorumun kararı ile günde ritalin 10 mg dan toplam 60 mg kullanmaktayım. 5-6 aydır kullanıyorum daha önce günlük 40 mg dı şimdi ise 50 mg a çıktık. ritalin almadığım zaman nabzım normal fakat aldıktan sonra nabzım 120 lere kad...

    Doktor Cevabı:
    Yrd. Doç. Dr. Selin BARAN

    Yrd. Doç. Dr. Selin BARAN

    Eğer etkisi geçtikten sonra normale dönüyorsa problem olmaz ama bu durumu kendi doktorunuza da danışmanızı öneririm.

  • Anksiyete panikatak

    Anksiyete mi obsesif mi panikatak mı her neyse benim bu sıkıntım yoruldum artık yıllardan beri çekiyorum bunu 18 yaşında başladığım psikoloji haplarıyla intihara teşebbüs ettim ve o günden beri ilaç da kullanamıyorum migren atağına dayanır hale geldim . 2 sene önce hipertiroit hastası olduğumu öğren...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. Rifat TUĞSAL

    Uzm. Psk. Rifat TUĞSAL

    Psikiyatrik desteğe açık değilseniz, psikolojik destek almanizda fayda var. konuşarak birşeyleri değiştirebilmek, 24 yaşına kadar bu şekilde yaşamakta zorlandığınız hayatı bir 30-40 senelik ömrünüz varsa bu şekilde yaşamamak adına.. saygılarımla

  • Anksiyete sorunu

    Sürekli kaygı duymuyorum.örneğin bu siteye adımı yazarken kaygı duydum gerçek ismimi yazmadım ya biri görürse diye.ama çoğunlukla insanlarla yüzyüze konuştuğumda endişe duyuyorum.özgüven eksikliği ve rahat hissedememe durumundan dolayı karşımdaki kişiye bakarken endişeye kapılıyorum ve dikkatimi soh...

    Doktor Cevabı:
    Uzm. Psk. Dan. Hülya ÖZDEMİR

    Uzm. Psk. Dan. Hülya ÖZDEMİR

    Merhabalar ben psikoterapist ve psikolojik eğitim danışmanım dolayısıyla ilaç önerisinde bulunamam zaten özgüven eksikliği ilaçtan ziyade psikoterapi yöntemleriyle çözülebilir illaki ilaç derseniz size bulunduğunuz bölgede bir psikiyatra gitmenizi öneririm. geçmiş olsun...






.
x