Yaz kilolarına veda edin

Sevgili Ben Haber okuyucularımız hepinize sonbahar güzelliğinde bir merhaba.

Sıcak, deniz, güneş keyfi ile dop dolu yaz aylarını geride bıraktık. Pek çoğumuz yaza özel forma girme, kilo verme çabaları sarfettik. Bir kısmımız başarılı olduk, pek çoğumuz yaz boyunca kilo almamayı hedefledik ama tüm bunlara rağmen pek coğumuz da bu konuda başarılı olamadık.

Yememeliyim, tamam bugün yedim yarın dengeleyeceğim, yok bu hafta geçsin, tatilim bitsin, pazartesi bir gelsin, şu olsun, bu olsun derken belki de verdiğimiz sözleri unutmuş, irademizi kaybetmiş ve tüm kontrolü elden kaçırmış olduk. Sonuç; alınmış kilolar, tartıda yükselmiş rakam, asılmış suratlar oldu.

Şimdi üzülmek, pişman ve karamsar olmak yok. Hemen tüm kararlılığımızı devreye sokmalı, emin ve kesin adımlarla yazın aldığımız kiloları vermeye başlamalıyız. Üstelik tam zamanı. Çünkü Kurban Bayramı tatilini de geride bıraktık. Ekim ayıyla başlayıp Mayıs ayı sonuna kadar olan süreç kilo vermenin altın dönemidir. Mutlaka yararlanın.

ATILACAK İLK TEMEL ADIMLAR

Bugün itibariyle uyanınca her sabah bir bardak ılık suya 2 tatlı kaşığı nar veya elma sirkesi ekleyip içmeye başlıyoruz.

Günde 2 -2,5 litre su içmeye özen gösteriyoruz.

Aşırı çay, kahve, gazlı içecek tüketmeyip, günde bir şişe maden suyu içmeyi de ihmal etmiyoruz.

Günde minimum 4, maksimum 6 öğün düzenli beslenmeye başlıyoruz.

Kahvaltıyı en geç 09.00’a kadar yapmış bitirmiş oluyoruz, ne kadar erken o kadar iyi.

Akşam yemekleri mutlaka 19.00’a kadar bitmiş olmalı ve yemekten sonra meyve yasağı var, hepimiz unutmadan özenle uyguluyoruz.

Yeşilçay veya beyaz çay, ıhlamur, kuşburnu, tarçın, zencefil çaylarını tüketmeye başlıyoruz.

Kekik, biberiye, zerdaçal kullanmaya başlıyoruz; salatadan, kızarmış ekmeğimize, peynirimizin üzerine, çorbaya, ekebildiğimiz her yere kullanmaya başlıyoruz.

Bir süre tatlı, pasta, çikolata, kek, kurabiye, abur cubur hepsine ara veriyoruz. Onun yerine badem ve cevizi tüketiyoruz.

Peyniri, süt ve ürünlerini yarım yağlı olarak kullanıp light ürünlerden uzak duruyoruz.

Haftada en az 3 defa 45-60 dakikalık yürüyüşlere başlıyoruz.

UZAK DURMAMIZ GEREKEN BESİNLER

Aromalı kahveler

Beyaz un, makarna, pilav

Çikolata

Dondurma

Kraker, kek, kurabiye, pasta, börek, çörek

Her türlü gazlı içecek, gazoz, kola, soğuk çay

Kremşanti, hazır soslar

Krep

Hazır meyve suyu

Reçel

Seker, şurup, şekerleme

Waffle

Turta

Mısır gevreği

Kızarmış patates - kızarmış her şey

Cips, kavrulmuş çerezler

Patlamış mısır

Salam, sucuk, sosis

Fast food ve paketli her türlü ürün

HAFTADA 2 KİLO VERDİREN YAZ SONRASI DİYETİ

Kahvaltı: 3 çorba kaşığı yağsız lor veya çökelek

İçine bol maydanoz, çörek otu, kuru kekik, biber ve limon

Yanında limitsiz domates, biber, salatalık

3 ceviziçi

1 fincan beyaz çay

2 dilim ananas

Öğle: Doyana kadar sebze yemeği Yanında bir kase cacık Sınırsız yeşillikler söğüş veya salata, limon veya sirkeli

Ara: 1 kutu meyveli probiotic yoğurt

Akşam: 2 yumurtalı, acı biberli soğan ve sarmısaklı menemen veya 200 gram somon ızgara veya 350 gram ızgara balık

1 tatlı kaşığı zeytinyağlı sirkeli salata

1 dilim çavdar ekmeği

Ara: Bol tarçınlı 1 bardak süt

Bu makale 7 Mart 2019 tarihinde güncellendi. 0 kez okundu.

Yazar
Dyt. Burçin Çelikezer

Dyt. Burçin ÇELİKEZER 29 Ocak 1980 yılında İzmir'de doğmuştur. Lisans öncesi öğrenimlerinin ardından Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünü başarıyla tamamlayarak Diyetisyen unvanı almış ve Hastalıklarda Beslenme uzmanlık eğitimini sürdürmektedir. Eğitim sureci boyunca Tariş AR-GE Labaratuvarında besin stajı, Hacettepe Üniversitesi Tıp fakültesi Erişkin Hastanesinde Beslenme Tedavisi pratik eğitimi, Bilkent Üniversitesi Kafeteryalar İşletmesi Müdürlüğünde Kurum Mutfağı Yönetimi çalışması,Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampusü Merkez Mutfağı Yönetimi stajı, Hacettepe Üniversitesi Dr.İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesinde Çocuk hastalıkları ve Beslenme Tedavisi pratik çalışması, Sami Ulus Çocuk Hastanesinde Onkoloji, Alerji, Endokrinoloji ve Enfeksiyon servislerinde Çocuk Hastalıkları ve Beslenme Tedavisi alanında uygulamalı e ...